online Kent u ze, de NEE/JA-stickers voor op de brievenbus? De bewoner wil geen ongeadresseerd reclamedrukwerk, maar wel huis-aan-huisbladen op zijn deurmat vinden. De mensen met de 2x ja zien het stapeltje folders overigens jaar op jaar kleiner worden omdat retailers de consument steeds vaker op een digitale manier benadert in plaats van het sturen van de traditionele reclamefolders.

En aan online marketing en e-mailmarketingcampagnes kleeft tevens het nieuwe goud, namelijk het verzamelen van data. Via analyses inzicht verkrijgen in de klant en zijn voorkeuren. Maar ook voor het inzetten van data gaat de ja/nee-regel op: analyseren om meer inzicht te verschaffen in het gedrag, voorkeuren en behoeften van de consument is prima, maar als je er dan achter komt dat je klant op het punt staat over te stappen naar de concurrent is het doen van een gericht aanbod (als hij daar geen toestemming voor heeft gegeven) uit den boze. En het behouden van de klant, daar draait het om bij bedrijven nu acquisitie complexer en duurder is dan ooit. Retentie in plaats van acquisitie luidt het devies. lees meer

Data analyseren JA, gebruiken NEE
Tags: analyse, data
Webinar: Digital Privacy op maandag 28 april

online Op maandag 28 april (18.00 uur Nederlandse tijd) staat er een webinar (gesproken in het engels) op de agenda over digitale privacy. Data privacy expert Aurélie Pols zal daarin alles bespreken dat je moet weten om beveiliging van gegevens te kunnen garanderen.

Aurélie Pols is oprichter & Chief Visionary Officer van Mind Your Privacy. Gespecialiseerd in digitale analytics voor meer dan een decennium, richt Aurelie zich nu op de besluitvorming vanuit het oogpunt van online privacy. lees meer

Tags: privacy, webinar
Recordaantal klachten over privacy: voornamelijk verkeerd gebruik persoonsgegevens

online Bij het klachtenloket van het Privacy Waarborg, een onafhankelijke instantie van de marketingbranche, zijn in 2013 zo'n 200 klachten, meldingen en vragen van consumenten binnen gekomen over het (verkeerd) gebruik van persoonsgegevens. Een verdubbeling ten opzichte van het jaar daarvoor.

Net als vorig jaar gaat het grootste gedeelte van de klachten (173 stuks) over de afmeldhyperlink bij e-mail. Vaak werkt de link niet, of is deze niet aanwezig. Andere klachten gingen onder andere over reclamefolders die bezorgd worden ondanks een ‘NEE/JA-sticker’ op de brievenbus of foto’s die niet verwijderd kunnen worden op online profielen. lees meer

LED-actie van Ikea goed voor 7,7 miljoen euro

online De jaarlijkse ‘Beter licht, beter leven’ actie van IKEA heeft wereldwijd 7,7 miljoen euro opgebracht, dat zal besteed worden aan betere levensomstandigheden in vluchtelingenkampen. Van 3 februari tot 29 maart 2014 hebben alle IKEA winkels wereldwijd voor elke verkochte LED-lamp 1 euro gedoneerd aan de VN Vluchtelingenorganisatie UNHCR. Met de opbrengst kan deze organisatie 350.000 kinderen en hun families in vluchtelingenkampen in Ethiopië, Tsjaad, Bangladesh en Jordanië voorzien van duurzame verlichting en energie door middel van lantaarns- en straatverlichting op zonne-energie en zuinige fornuizen. Verder wordt de opbrengst ook besteed aan beter lager onderwijs.

"Het gebrek aan licht en energie heeft een grote impact op de veiligheid en het onderwijs van miljoenen vluchtelingen wereldwijd, vooral vrouwen en kinderen. We willen klanten en medewerkers van IKEA ontzettend bedanken voor hun bijdrage aan deze campagne waardoor we de meest kwetsbare mensen op deze aarde van licht en energie kunnen voorzien," aldus António Guterres, Hoge Commissaris van UNHCR. lees meer

Tags: goede doel, ikea, led
Nederlanders betalen nog te veel in online shops

online Je zou denken dat we allemaal goed prijzen vergelijken voordat we iets kopen, prijsbewust als we zijn. Maar niks blijkt minder waar. We weten namelijk helemaal niet waar spullen goedkoper zijn.

Start-up Yippie ziet dat zijn gebruikers - die door Yippie tijdens het online winkelen worden getipt op betere prijzen elders - in de beta-periode 8% gemiddeld besparen. Dat ge-extrapoleerd naar de totale online bestedingen van 6,2 miljard* geeft indicatie dat we in 2013 zo'n 459 miljoen EURO lieten liggen (8% van 6,2 miljard). lees meer

Innovatiefestival OpenCo maakt line-up bekend
online Meer dan 50 innovatieve Amsterdamse bedrijven, waaronder Tesla, Guerrilla, Uber, Peerby, Rockstart, Tomtom, Twitter Nederland, Greetz, PayPal en ShareNL, openen hun deuren voor het publiek op donderdag 15 mei (hele lijst zie je hier). De gastbedrijven, zogenaamde HostCo's, delen hun verhaal op openhartige manier met geïnteresseerden, in hun... lees meer
De hel van de meubelboulevard ontlopen met een iPad
online Tweede paasdag, nationale meubelboulevard-afloop-dag. Duizenden mensen die op hetzelfde moment inspiratie op komen doen en om koopjes te jagen op de lokale meubelboulevard. Voor velen een hel op aarde. Met alle digitale middelen van tegenwoordig is dat toch niet meer nodig? Het blijkt dat de meubelbranche van origine vrij conservatief is en de... lees meer
Tags: ipad app
Cashback shoppen: het geheim van de office manager
online Wie denkt dat cashback shoppen alleen interessant is voor consumenten vergist zich. Online winkelen met korting via een cashback platform kan ook zeer aantrekkelijk zijn voor de zakelijke gebruiker. Waar in de Verenigde Staten een grote office supplies leverancier als  Fellowes en retailer Staples veel zakelijke cashback shoppers hebben,... lees meer
Tags: shopping
online Rondslingerende plastic zakken en flesjes, we kijken er bijna niet meer van op. Je kunt bijna geen onbetreden pad of strand in binnen- en buitenland meer vinden dat niet bezaaid ligt met plastic zwerfvuil. Veel hiervan eindigt in zee. Per jaar komt naar schatting 4,7 miljoen ton plastic in zee terecht. Een onwaarschijnlijk grote hoeveelheid die... lees meer
Effectiviteit van een campagne met app: Beat the Micro Bead
Dating App Zoosk hoopt $ 100 miljoen op te halen met beursgang
De Online dating app Zoosk heeft vandaag het S1 formulier ingediend voor een beursgang. Hiermee hopen ze zo'n 100 miljoen dollar op te halen. Zoosk is in de VS een... lees meer
Cijferende accountant op de schop; Oud business model werkt niet meer
Wie heeft er nog een accountant nodig? Kantoren die volgens oude business modellen blijven werken, komen onvermijdelijk in zwaar weer terecht. Tot voor kort hoefden... lees meer
Nudge vervolgt wereldwijde zoektocht naar de leiders van de toekomst
Vandaag vond in Shanghai de wereldwijde lancering plaats van de Nudge Global Leadership Challenge. Nudge organiseert dit jaar de eerste wereldwijde editie van dit... lees meer
Geanimeerde digitale Nachtwacht te zien op metrostations in Rotterdam en Amsterdam #rijks1jaar
Het nieuwe Rijksmuseum bestaat deze week 1 jaar. In samenwerking met KPN zijn enkele topstukken uit de collectie van het Rijksmuseum nu toegankelijk voor heel... lees meer
Direct Wonen stopt als makelaar en start online huurplatform
Direct Wonen heeft gekozen voor een nieuwe start: ze stopt als verhuurmakelaar en start als online huurplatform. Huurders en verhuurders komen nu rechtstreeks met... lees meer
Bitcoin heeft het zwaar te verduren na beperkingen in China
Vanaf 15 april mogen handelsplatformen voor Bitcoin geen rekeningen bij normale banken aanhouden. Dit is vrijdag gemeld door verschillende beurzen wereldwijd. Peking... lees meer
Millennials vertrouwen op User Generated Content [Infographic]
Millennials, ook wel bekend als generatie Y zijn alle personen geboren na 1980. Deze generatie is erg verschillend ten opzichte van generatie X. Uit een nieuwe studie... lees meer
Ook Nederland heeft nu een downloadverbod
In ons land is het per direct verboden om auteursrechtelijk beschermd materiaal te downloaden uit illegale bron, via een torrentsite bijvoorbeeld, zo oordeelde... lees meer
Spotify: Adele populairste artiest op de werkvloer
Spotify heeft een onderzoek gedaan hoe muziek op de werkvloer bij kan dragen aan gemotiveerde werknemers, meer creativiteit en een betere sfeer op kantoor. Ongeveer... lees meer
Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines