De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Stel, je koopt advertenties in bij Google. Je betaalt, Google laat advertenties zien aan internetgebruikers en doordat de data daarvan terugkomt kun je precies zien hoe veel mensen je advertentie hebben gezien. Nou kan Google veel zeggen over hoeveel gebruikers jouw advertentie hebben gezien, maar dat kan je als verstandig ondernemer niet zomaar vertrouwen. Daarom zijn er dus al een tijdje een aantal diensten die voor jou checken of het wel allemaal klopt wat Google zegt in hun Active View.
Watch the watchers
Die bedrijven zijn feitelijk de onofficiële controleurs van Google. Maar goed, ook controleurs moeten gecontroleerd worden om zeker te weten dat ze niet onder één hoedje spelen met de grote bedrijven die ze controleren en daarom is er het ultieme orgaan: MRC, de Media Rating Council. Die non-profit gaat een drietal meetbedrijven die zich richten op YouTube (Moat, Integral Ad Science en DoubleVerify) nu onderzoeken. Als alles koek en ei blijkt te zijn in de rapportage van de drie krijgen ze dan een accreditatie van de MRC.
Op zeker
Wat heb je daar als marketeer? Als die MCR-accreditatie er eenmaal is kun je er letterlijk en figuurlijk geld op zetten dat de gegevens die je terugkrijgt van die partijen klopt, wat er voor zorgt dat je ook meteen kunt kijken of de interne Google-metrics daar op aansluiten. Hetzelfde gaat straks gelden voor DoubleClick en AdWords, dus Google wil de transparantie op een hoog niveau houden.
Ze moeten wel, want zoals ze zelf zeggen in hun blog er over: “transparantie en vertrouwen zijn fundamentele pijlers onder het meten van gegevens en van onze strategie om marketeers en uitgevers de inzichten te geven die ze nodig hebben om betere beslissingen te maken.” Als je de gegevens van Google kunt vertrouwen, weet je waar je je geld aan uitgeeft en dat is in deze tijden van snelle beslissingen wel zo prettig.
[Afbeelding © NicoElNino – Fotolia]
Verder lezen over Google
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Video10.04.2024
Dit is Google Vids – de nieuwe Workspace app
Search04.04.2024
Google’s zoekmachine gaat geld kosten en dat komt door AI
Search07.03.2024
SEO-tip: 5 dingen die veranderen in de Google-zoekmachine
Coffee corner29.02.2024
Google komt met koddige schrikkeljaar-Doodle
Online22.02.2024
Google onthult na teasen nieuwe loginpagina: amper anders
Gadgets31.01.2024
Waarom een Fitbit gebruiken steeds onaantrekkelijker wordt
Mobile29.01.2024
De meest voorkomende reparaties aan een Google Pixel (en hoe je ze kunt voorkomen)
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023