Nils Rooijmans: Ons vakgebied floreert bij de steeds verdere digitalisering van de media. Hoe meer content digitaal wordt ontsloten, des te meer behoefte er zal onstaan om deze wildgroei aan content inzichtelijk te maken...
Nils Rooijmans: Ons vakgebied floreert bij de steeds verdere digitalisering van de media. Hoe meer content digitaal wordt ontsloten, des te meer behoefte er zal onstaan...
Mediaonderzoek: Volgens het vakblad New Television Insider telt Nederland op dit moment 1,2 miljoen huishoudens die op de één of andere manier digitale televisie kunnen...
Een Duitse rechter in Berlijn heeft de toegang tot de domeinnaam Wikipedia.de geblokkeerd. Het voorlopige bevel komt er op verzoek van de ouders van een overleden hacker....
UPC heeft het beste voor met de inwoners van Rijnmond en dacht dat het een prima idee was om iedereen "gratis" te voorzien van decoders voor digitale televisie. In andere...
Het was slechts een zinnetje dat Léon Bouwman (inmiddels de kersverse hoofd-redacteur van Adformatie) er tijdens een paneldiscussie uitgooide om het publiek wat uit te...
Aanstaande maandag wordt in het televisieprogramma Radar de Loden Leeuw uitgereikt; de prijs voor de meest irritante televisiereclame. Via de site kan gestemd worden op:...
Sinds 24 december is de NCRV gestart met haar eerste digitale themakanaal op Internet. Via NCRV / Geloven (www.ncrv.nl/geloven) is archiefmateriaal te bekijken uit de...
Het aanbieden van televisieprogramma`s op de mobiele telefoon geniet een toenemende belangstelling bij mediabedrijven. Onderzoeksbureau eMarketer voorspelt in de VS een...
Gisterenavond was de aftrap voor de eerste Cross Media Week die het komend jaar van 26 t/m 30 september in Amsterdam wordt gehouden. Tijdens een diner in restaurant 't...
Katja Schuurman en Bridget Maasland zijn in een behoorlijke strijd verwikkeld. Zowel op televisie als op internet strijden ze om hun populariteit in de battle "Katja vs...
In opdracht van IAB Nederland heeft INTERVIEW•NSS de mediaconsumptie en tijdsbestedingen van consumenten in Nederland onderzocht. In het telefonische onderzoek onder...
Sommige mensen denken dat ze ziek worden als ze in de buurt van een hoogspanningsleiding wonen, anderen denken dat hun hersenpan begint te koken als ze er een mobiele...
Het virtuele spel Habbo Hotel, dat in Nederland door de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) is opgezet samen met het Finse Sulake Labs, wil uitbreiden naar andere media....
Het gaat om een linkje en het heet PayPal Links. Het was al mogelijk om met een linkje je profiel te delen, maar dit is een soort Tikkie.
Onze manier van wonen en werken verandert ingrijpend. Digitale nomaden, hybride werkomgevingen en duurzaamheidsambities vragen om huisvesting die snel en flexibel kan...
OpenAI is deze week een samenwerking aangegaan met Samsung en ook SK Hynix. De Zuid-Koreaanse bedrijven gaan helpen bij het grootschalige Stargate-project.
Business-to-business marketeers maken bij hun marketingmethoden in toenemende mate gebruik van internet . Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te hebben ingezet. Dat blijkt uit een studie van Forreste...
Business-to-business marketeers maken bij hun marketingmethoden in toenemende mate gebruik van internet . Bijna de helft geeft aan het afgelopen jaar online media te...
Deze week is SIRE (Stichting Ideële Reclame) gestart met de ‘Lange Lontjes’ uitdaging. Een aantal bekende en onbekende Nederlanders probeert een week lang hun lontje...
Hoewel de "blogs" de pan uit lijken te rijzen in Nederland, lopen we in Europa niet voorop. Dit blijkt uit een in opdracht van Intel uitgevoerd onderzoek in zeven...
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, onderdeel van Telegraaf Media Groep, stapt in de markt van online dating. Vandaag maakt het mediabedrijf bekend dat het de intentie...
Molblog: Veel optimisme spreekt uit het jongste onderzoek van de American Advertising Federation (AAF) onder grote adverteerders in Amerika. Ze weten niet wat ze...
Een moeder met 3 onhandelbare zoons is de basis voor een televisieserie. Als je exact wilt weten waar het over gaat lees dan hier even verder. Om de serie online goed...
[Daan Neleman] “Sleep is the new sex “ is één van de trends waar merken zich momenteel volledig op storten, aldus trendgoeroe Marian Salzman (zie ook een bericht op...
Moeders maken continu keuzes, vaak op basis van instinct, maar veelal ook op basis van adviezen uit hun directe omgeving. Dat waren de uitgangspunten voor de lancereing...
'Internet krijgt drie keer zoveel van Unilever', schreven we in het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing. Het kon natuurlijk niet anders of dat moest ten koste gaan...
Op 1 november start The Blackbeard Connection. The Blackbeard Connection is een multichannel, interactief spel met historische achtergronden. Het spel maakt gebruik van...
Weer een teken dat de nieuwe tijd definitief zijn intrede gedaan heeft in de journalistiek: digitale mediamensen verdienen meer dan inktkoelies, in ieder geval in...
De populariteit van websites die prijzen vergelijken groeit snel. Dit is mede te danken aan de grote groep vrouwen die internet gebruikt om producten te vergelijken. Uit...
Marketingonline: de personal computer is het populairste huishoudelijke apparaat. Populairder dan de telefoon, radio en televisie. Entertainment als spelletjes, muziek en...