Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, onderdeel van Telegraaf Media Groep, stapt in de markt van online dating. Vandaag maakt het mediabedrijf bekend dat het de intentie heeft om per 1 januari 2006 een belang van 70% te nemen in Relatieplanet en Iwannadate.
Relatieplanet.nl is de grootste datingsite in Nederland, Iwannadate is nummer vijf. De Telegraaf wordt hiermee direct marktleider op het gebied van dating, met een database van ruim 600.000 actieve profielen.
Daarnaast zorgt de overname voor een forse stijging van het online bereik. Om de ambities in deze en overige Vraag en Aanbod sites te realiseren is onlangs Telegraaf Classified Media opgericht. Dit is de eerste overname van het nieuwe bedrijfsonderdeel.
Relatieplanet.nl is de meest bezochte datingsite in Nederland en één van de grootste in België . Sinds de oprichting in 2002 heeft de site meer dan 1,1 miljoen singles ingeschreven. De site beschikt momenteel over bijna 400.000 actieve bezoekersprofielen en heeft maandelijks meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. Iwannadate.nl heeft ongeveer 200.000 actieve profielen en bezoekers.
Ambitie Uitgeversmaatschappij De Telegraaf maakt geen overnamebedragen bekend. Wel stelt het bedrijf dat de acquisitie van vandaag één van de grootste op het gebied van online media van de afgelopen jaren is. De overname past in de ambitie van het bedrijf om toonaangevend te zijn in het bij elkaar brengen van Vraag en Aanbod, zowel online als offline. Verregaande integratie van krant, internet en mobiele diensten staat daarbij voorop. “We hebben het al eerder gezegd: het gaat in de mediawereld in toenemende mate om het aantal contactmomenten dat we genereren”?, reageert Frank Volmer, directielid Uitgeversmaatschappij De Telegraaf op de acquisitie. “Deze overname laat zien dat het ons ernst is met het verder uitbouwen van die consumentencontacten. Daarbij kunnen we alle platforms inzetten, dus zowel de krant, internet, mobiele diensten maar ook televisie en niet te vergeten evenementen. Wat dat laatste betreft zijn we ook stappen aan het zetten, na vergroting van ons belang in Expomedia. Zeker op datinggebied is een dergelijk geïntegreerd aanbod cruciaal om toonaangevend te kunnen zijn en blijven”?.
Verder lezen over Telegraaf
Media03.11.2013
Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen
Mobile02.01.2013
Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf
Technology27.10.2012
Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8
Social Media18.05.2010
Social Media case: De Telegraaf Boycot
E-mail26.02.2009
Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award
Online14.02.2009
Meer dan 250 inzendingen Project 2009
Mobile05.02.2009
Papieren krant op je mobiel
Online09.01.2009
Project 2009 officieel van start
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024