Online21.11.2005

De Telegraaf neemt Relatieplanet.nl over


1132594491relatieplanet.jpg
1132594491relatieplanet.jpg

Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, onderdeel van Telegraaf Media Groep, stapt in de markt van online dating. Vandaag maakt het mediabedrijf bekend dat het de intentie heeft om per 1 januari 2006 een belang van 70% te nemen in Relatieplanet en Iwannadate.

Relatieplanet.nl is de grootste datingsite in Nederland, Iwannadate is nummer vijf. De Telegraaf wordt hiermee direct marktleider op het gebied van dating, met een database van ruim 600.000 actieve profielen.

Daarnaast zorgt de overname voor een forse stijging van het online bereik. Om de ambities in deze en overige Vraag en Aanbod sites te realiseren is onlangs Telegraaf Classified Media opgericht. Dit is de eerste overname van het nieuwe bedrijfsonderdeel.

Relatieplanet.nl is de meest bezochte datingsite in Nederland en één van de grootste in België . Sinds de oprichting in 2002 heeft de site meer dan 1,1 miljoen singles ingeschreven. De site beschikt momenteel over bijna 400.000 actieve bezoekersprofielen en heeft maandelijks meer dan 1 miljoen unieke bezoekers. Iwannadate.nl heeft ongeveer 200.000 actieve profielen en bezoekers.

Ambitie Uitgeversmaatschappij De Telegraaf maakt geen overnamebedragen bekend. Wel stelt het bedrijf dat de acquisitie van vandaag één van de grootste op het gebied van online media van de afgelopen jaren is. De overname past in de ambitie van het bedrijf om toonaangevend te zijn in het bij elkaar brengen van Vraag en Aanbod, zowel online als offline. Verregaande integratie van krant, internet en mobiele diensten staat daarbij voorop. “We hebben het al eerder gezegd: het gaat in de mediawereld in toenemende mate om het aantal contactmomenten dat we genereren”?, reageert Frank Volmer, directielid Uitgeversmaatschappij De Telegraaf op de acquisitie. “Deze overname laat zien dat het ons ernst is met het verder uitbouwen van die consumentencontacten. Daarbij kunnen we alle platforms inzetten, dus zowel de krant, internet, mobiele diensten maar ook televisie en niet te vergeten evenementen. Wat dat laatste betreft zijn we ook stappen aan het zetten, na vergroting van ons belang in Expomedia. Zeker op datinggebied is een dergelijk geïntegreerd aanbod cruciaal om toonaangevend te kunnen zijn en blijven”?.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Telegraaf

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Op 15 augustus 2013 kondigt de grote baas van het Telegraaf Concern (TGM) - Cees van Steijn - aan dat Hyves tot het einde van het jaar de tijd heeft om te bewijzen dat ze winst kunnen maken. Deze spierballen taal van een...

Media03.11.2013

Het Telegraaf Concern en Hyves: onvermogen tot hervormingen

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

De oprichting van *bliep is mogelijk gemaakt via het investeringsfonds van TMG, met als gevolg dat het dus eigendom werd van TMG. Maar na een succesvolle start willen ze verder groeien, de plannen sluiten echter niet aan...

Mobile02.01.2013

Bliep is per 1 januari een zelfstandig bedrijf

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

De Telegraaf lanceert als een van de eerste uitgevers een gratis applicatie voor Windows 8. De app draait op tablets, laptops en pc's. De app is afgestemd op de volledig nieuwe gebruikersinterface van Windows 8 die voor...

Technology27.10.2012

Uitgevers in Nederland en Belgie storten zich op Windows 8

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Afgelopen vrijdag werd de Telegraaf frontaal aangevallen via het sociale medium Twitter.De krant had de vliegramp overlevende Ruben in het ziekenhuis aan de telefoon gehad, en vervolgens de inhoud van het gesprek gepubli...

Social Media18.05.2010

Social Media case: De Telegraaf Boycot

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Telegraaf Media Nederland heeft een zeer prestigieuze, internationale prijs gewonnen. De MarketingSherpa Email Award wordt 16 maart a.s. in Miami uitgereikt aan Edouard Leeuwenburg, Manager van Telegraaf E-mail Marketing...

E-mail26.02.2009

Telegraaf Media wint MarketingSherpa Email Award

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

2009 en Telegraaf Media Nederland riepen in de maand januari ondernemers en bedrijven op om plannen voor productintroducties en – innovaties in te zenden. De beste inzender gaat geholpen worden bij het lanceren van het...

Online14.02.2009

Meer dan 250 inzendingen Project 2009

Papieren krant op je mobiel

De Telegraaf komt vandaag met een bijzondere gratis applicatie voor op je mobiel, "de papieren krant". Nu heb ik papieren kranten op internet al nooit begrepen, laat staan een papieren krant op je mobieltje. Tweede wat i...

Mobile05.02.2009

Papieren krant op je mobiel

Project 2009 officieel van start

Het jaar 2009 is door de Europese Commissie uitgeroepen tot het jaar van Creativiteit en Innovatie. Bureau 2009 en Telegraaf Media Nederland hebben een diepgeworteld geloof dat creativiteit en innovatie onontbeerlijk zij...

Online09.01.2009

Project 2009 officieel van start

Verder lezen over Televisie

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

De meest recente Chromecast dateert uit 2022 en is de Chromecast with Google TV. De nieuwe lijkt daar echter totaal niet op.

Gadgets23.07.2024

De nieuwe Chromecast is bijna tegenovergestelde van oude

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Streamingdienst Viaplay heeft het niet makkelijk. Het aantal abonnees ging in het tweede kwartaal weer naar beneden.

Entertainment18.07.2024

Viaplay zakt dieper weg: minder abonnees en minder omzet

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

Het EK 2024 is nog in volle gang. Toch maakt de NOS nu al bekend dat het ook de rechten voor UEFA Euro 2028 heeft verworven. Ze hebben hierover een akkoord bereikt met de Europese voetbalbond. Daarnaast gaat de NOS de komende vier jaar ook alle wedstrijden van het Nederlands elftal en de finales van de UEFA Nations League tot medio 2028 uitzenden.

Media02.07.2024

Ook het EK 2028 zie je bij de NOS

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Philips TV zal na 73 jaar tv-kijken in Nederland (waar zij de grondlegger van zijn) voor jou niet een onbekende zijn. In 1985 waren zij daarnaast de eerste die met de platte tv kwamen zoals we die tegenwoordig kennen en dit jaar vieren ze het 20-jarige bestaan van Ambilight TV.

Technology29.05.2024

5 redenen om juist nu een Ambilight TV te kopen

Het nieuwe seizoen Wie is de Mol is met onbekende Nederlanders

We weten waar het nieuwe seizoen van Wie is de Mol? zich afspeelt: in Oman. En ook met wie: of nou ja, juist niet. Onbekende Nederlanders.

Entertainment14.05.2024

Het nieuwe seizoen Wie is de Mol is met onbekende Nederlanders

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

Het is een televisie voor iedereen die op zoek is naar een indrukwekkende kijkervaring. Zoals je gewend bent van Philips is ook dit weer een meesterwerk in beeldtechnologie.

Technology10.05.2024

Review: De Philips OLED808 Ambilight TV geeft je een meer meeslepende ervaring

​4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet

Ben je kandidaat in een televisieprogramma? Erg leuk! Probeer te ontspannen, denk goed na over wat je zegt en bedenk je dat de camera er altijd 4 kilo bijdoet en vooral dat je zelf weinig invloed hebt over hoe je in beel...

Entertainment28.03.2024

​4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet

​Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord

Je hebt net een televisie gekocht of wilt er eentje gaan kopen. Er zijn dan veel vragen die op je afkomen, naast de keuze welk toestel en merk je wenst, plus het schermtype, zijn er nog heel veel praktische overwegingen....

Gadgets15.03.2024

​Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord