Online prijsvergelijkers voor vrouwen

Vorig artikel Volgend artikel
1123781004vergelijk

De populariteit van websites die prijzen vergelijken groeit snel. Dit is mede te danken aan de grote groep vrouwen die internet gebruikt om producten te vergelijken. Uit een onderzoek van TNS Nipo blijkt dat 85% van de vrouwen internet gebruikt om te shoppen. 'Tot voor kort was 70 % van de bezoekers van Kieskeurig.nl man, maar inmiddels is de verhouding ongeveer fifty-fifty', zegt commercieel directeur Bax in NRC Handelsblad.

De populairste producten bij Kieskeurig.nl zijn digitale camera's, mp3-spelers en lcd-tv's. Bax: 'Dat klinkt misschien als een typisch mannelijke aanschaf, maar vergeet niet dat veel vrouwen zich voor precies dezelfde zaken interesseren. Zij bepalen welke televisie er in de huiskamer komt te staan.'

Sites die elektronica en huishoudelijke artikelen met elkaar vergelijken, trokken in juli 7,9 miljoen unieke bezoekers. Dat is ruim 30 procent meer dan vorig jaar. Websites waar reizen en koopwoningen vergeleken worden groeien net zo hard, blijkt uit cijfers van online onderzoeksbureau Multiscope. Het bureau baseert zich op interviews met 100.000 consumenten. Bron: NRC Handelsblad

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies