Door het toepassen van marketing automation en het nastreven van een inbound marketing strategie verandert de rol van sales binnen de organisatie.
Social media houden je iedere dag bezig. En als marketeer wil je social media natuurlijk graag integreren in de marketingmix. Maar je bent zoekende naar de juiste aanpak....
Je hebt flink wat leads gegenereerd. Nu wil je deze leads begeleiden in het maken van de juiste keuzes. Feitelijk ga je aan de slag met marketing automation om leads te...
In dit document vind je inspirerende voorbeelden van leuke, maar vooral succesvolle onderwerpregels en snippets. Daarnaast geven we do's en don'ts van onderwerpregels, en...
Marketeers hebben vaak de saaie gewoonte om de kop van het eerste artikel in de nieuwsbrief te herhalen in de onderwerpregel. Of andersom. Het resultaat is in ieder geval...
Om meer traffic naar je webshop te leiden, zet je mooie campagnes en slimme tactieken in. Iets wat veel tijd, energie en geld kost. Maar, denk jij weleens aan het bewust...
Al jaren maken twee besturingssystemen de dienst uit op de smartphonemarkt: Apple iOS en Google Android. In 2014 was het marktaandeel van Google Android goed voor 63% en...
Met trots presenteert Blinker de derde editie van het Nationaal E-mail Onderzoek. Dit onderzoek geeft antwoord op de vraag: hoe gebruikt de Nederlander e-mail in het jaar...
Hoe mooi je een e-mail ook vormgeeft, het is altijd maar een statisch bericht. Een gif-animatie kan het wat levendiger maken, maar ook dan doet de e-mail zijn ding zonder...
Veel organisaties weten hoe ze met succes e-mailadressen kunnen verzamelen. Na de bevestigingsmail stopt echter vaak het contact tot aan de volgende (maandelijkse)...
In deze casebundel brengen we je drie cases over de inzet van e-mail marketing (campagnes) in verschillende branches. De praktijkvoorbeelden van Ziggo, BNP Paribas Cardif...
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Als het gaat om een artikel in een nieuwsbrief of een andere communicatie uiting is het prettig om er ook een foto bij te...
Hoeveel surveys stuurt jouw organisatie uit? En wat is daar de responsratio op? In de praktijk zien we dat dit vaak minder is dan verwacht. Daarom vind je in dit blog 6...
Ducky Casino heeft een vrolijke naam gekozen voor de nieuwe kansspel site die zij in Nederland gaan lanceren. Het is niet alleen dit waarmee zij indruk weten te maken,...
Waarom zou een kerstpakket altijd bestaan uit chocolademelk, koekjes en andere voorspelbare producten? Het idee achter een pakket is juist dat het verrast en een gevoel...
Na een paar dagen met zowel de instapversie als de luxere GT-Line kunnen we zeggen: de EV4 is geen auto die alleen op papier indruk maakt.
Content is king, wordt altijd gezegd. Dat klopt. Maar vergeet de vormgeving niet. Voor een optimale beleving is het goed om de verschillen tussen JPG, PNG of GIF te kennen. Daarnaast is het ook goed om te kijken naar de...
Content is king, wordt altijd gezegd. Dat klopt. Maar vergeet de vormgeving niet. Voor een optimale beleving is het goed om de verschillen tussen JPG, PNG of GIF te...
50% van de leads die je verzamelt zijn nog niet ‘sales-ready’. Dat geluid hoor je vast ook op jouw sales afdeling. Hoe krijg je vanuit die grote bak met leads nu de...
Bloggen is cruciaal om de juiste bezoekers naar je website te trekken. Door veel en relevant te bloggen, kom je steeds hoger in de zoekresultaten van Google terecht...
De klikratio is een graadmeter voor de kwaliteit van de “inhoud” van je e-mailing. Sluit de content aan op je doelgroep? Vallen je calls-to-action op? Hoe zijn ze...
Op bijna elke site zie je ze wel: opvallende banners en andere advertentievormen. Traditionele marketing werkt tot op de dag van vandaag nog steeds prima, maar Inbound...
De ambitie van veel marketeers reikt verder dan e-mail marketing. We zien de focus dan ook steeds meer verschuiven naar inbound marketing. Deze marketingstrategie helpt...
Een belangrijk onderdeel van e-mail marketing is het monitoren van de resultaten van nieuwsbrieven en campagnes. Als je de statistieken en rapportages niet bijhoudt en...
Heb je invloed op de open ratio van je e-mailing? Het antwoord hierop is uiteraard: ja. Er zijn in totaal twaalf punten die van invloed zijn op de hoogte van je open...
Een groot aantal bedrijven stoeit nog regelmatig met de vraag "Wie is onze ontvanger?". In dit white paper gaat Blinker in op het updaten en uitbreiden van je...
Als marketeer begrijp je vast dat er veel problemen kunnen ontstaan met verouderde of niet uniforme klantdata. Naast dat dit onprofessioneel overkomt in de communicatie...
Een groter bereik in je doelgroep betekent een grotere kans op succes. Of dat nou gaat om inschrijvingen voor een klantevent, downloads van nieuwe white papers of...
Eind 2014 heeft Blinker de "nieuwsbrief-APK"-actie uitgevoerd onder Blinkerklanten. Dit hield in dat een Blinker projectleider én designer de e-mail nieuwsbrief van de...
E-mail marketing is nog nooit zo meetbaar geweest als nu. Alleen navelstaren naar je open en- klikratio is niet voldoende om de effectiviteit van e-mail marketing te...