Gamers interessant voor adverteerders

Vorig artikel Volgend artikel
1149240365ingameadvertising

Gamers lijken een aantrekkelijke doelgroep voor online adverteerders. Ze zijn zeer veel online en hebben opvallend weinig problemen met advertenties. Dat concludeert comScore op basis van een onderzoek.

Game sites blijken bijna de helft van de totale internetpopulatie te bereiken. Bovendien zijn gamers twee keer zo veel online als de gemiddelde internetgebruiker. Games zijn overigens niet langer het domein van jongens: mannen en vrouwen zijn beide evenredig vertegenwoordigd, en bijna een kwart van de gamers ligt in de leeftijdscategorie 35-44 jaar.

Een kwart van de spelers, de zware gamers, spelen wekelijks meer dan 16 uur. Het is erg opvallend hoe weinig weerstand er tegen in-game advertising is. Slechts 15 procent van de zware gamers en 21 procent van de overige gamers zegt spellen waarschijnlijk niet meer te zullen spelen als er reclame in voorkomt. Daarentegen zeggen veel meer ondervraagden, 33 procent van de zware gamers en bijna een kwart van de gewone gamers, spellen met reclame waarschijnlijk wél te zullen spelen. Al met al mogelijkheden genoeg zou je zeggen!

'Adverteerders leren snel dat gamers een aantrekkelijke doelgroep zijn', zegt Erin Hunter, senior vice president van comScore entertainment solutions. 'Gamers hebben een groot netwerk en zijn erg mondig. De resultaten van het onderzoek wijst uit dat de meesten bovendien geen moeite hebben met in-game advertising.' Daarbij dient wel te worden aangetekend dat ongeveer 40 procent van de gamers de advertenties onvermijdelijk acht.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies