DDMA lanceert nieuw dialoogmedia onderzoek

Vorig artikel Volgend artikel
DDMA lanceert nieuw dialoogmedia onderzoek

Onder de naam 'Trendonderzoek Dialoogmedia' lanceert DDMA in april 2010 een nieuw periodiek onderzoek naar de kanaalvoorkeuren van consumenten en trends op het gebied van dialoogmedia. In samenwerking met de onderzoekspartners 2organize, ANWB Media en Holy Cow! worden gedurende 3 jaar de consument-voorkeuren voor dialoogmedia in kaart gebracht. Het onderzoek wordt uitgevoerd door Synovate. 

Een uiteenlopende range aan directe kanalen maakt het adverteerders mogelijk een rechtstreekse dialoog met de consument te starten en te continueren. Naast het aanbieden van relevante en gerichte informatie is ook de keuze van het medium waarmee met de consument wordt gecommuniceerd, van belang. In welke fase van het aankoop- of beslissingsproces heeft welk mediumtype de voorkeur? En verschilt dit per type consument en/of per branche? Het onderzoek richt zich 3 jaar lang op de volgende branches:

* Charitatieve instellingen
* Energiemarkt
* Financiële dienstverlening
* Horeca/toerisme/recreatie
* Media
* Telecom/ICT

DDMA, 2organize, ANWB Media, en Holy Cow! vinden het van belang juist nú te starten met een dergelijk onderzoek. In een tijd waarin de invloed van de consument op de commerciële dialoog toeneemt en het communicatielandschap drastisch verandert, is verbeterd inzicht in de voorkeuren van consumenten voor adverteerders waardevol.

De initiatiefnemers zullen de bevindingen uit het onderzoek delen met de branche. Diana Janssen, directeur DDMA: "In een dialoog wil je de juiste persoon aanspreken op het juiste moment met de juiste boodschap via het kanaal van zijn voorkeur. De onderzoeksresultaten geven onze leden handvatten bij campagneplanning en kanaalkeuze". Medio 2010 worden de eerste resultaten van het Trendonderzoek Dialoogmedia verwacht.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies