DC Business25.03.2020

Zo maak je een mooie marketing beursstand


Denk strategisch na bij het plannen van uw kraam op een beurs

Je hebt een plekje op een vakbeurs of festival om je marketingmix wat uit te breiden. Maar hoe zorg je er nu voor dat jouw beursstand opvalt om nieuwe commerciële leads te genereren of potentieel talent te ontmoeten? Hiervoor moet je strategisch zijn en vooruit plannen en wij hebben acht tips voor je om je hierbij te helpen.

Scoren met je beursstand

1. Een goed verzorgde beursstand ziet er professioneel uit. Probeer daarom eventueel extra tijd en geld te besteden aan de verzorging van je stand zodat potentiële klanten niet snel voorbij lopen naar de volgende stand. Het doel is om zo veel klanten te trekken die aan jouw doelgroep voldoen.

2. Een effectieve beursstand moet opvallen en duidelijk aangeven welke diensten en producten je aanbiedt.Zorg voor een mooie presentatiewand waarbij je goed nadenkt over de informatie die je hier op wilt afdrukken. Denk hierbij aan de naam, het logo en de slogan van het bedrijf. Bovendien kan je overwegen om spandoeken te bedrukken om je marketingstand nog meer te laten opvallen.

<i>De identiteit van uw bedrijf moet duidelijk zijn in het ontwerp.</i>
De identiteit van uw bedrijf moet duidelijk zijn in het ontwerp.

3. Laat het thema van je bedrijf duidelijke en herkenbaar doorschijnen. Zorg ervoor dat de identiteit van je bedrijf duidelijk uitstraalt met een opvallend design en misschien zelfs projecties. Wees hierin creatief, vertel een verhaal en denk vooral na over de boodschap die je wilt overdragen.

4. Je kunt je beursstand letterlijk in de spotlight zetten met goede verlichting. Met de juiste led-verlichting kan je bepaalde delen van je stand subtiel maar vooral effectief laten opvallen. Zo kies je zelf welke elementen je wilt accentueren en naar welk onderdeel je het oog van je bezoekers trekt.

5. Bied een hapje en drankje aan. Op een beurs lopen de gasten soms urenlang rond en daarom krijgen ze honger van. Ze zijn dan ook sneller geneigd om even te stoppen bij een beursstand die een hapje en een drankje aanbieden. Dit is direct een uitstekende gelegenheid om de bezoeker aan te spreken en hen meer informatie te geven over jouw bedrijf.

6. Stel een interactieve beursstand op. Alleen maar rondlopen en -kijken kan soms wat saai worden, en een actieve stand geeft hier wat afleiding voor. Laat bezoekers het product uittesten, organiseer een wedstrijd of verkoop lootjes voor een prijs die de bezoeker later op de dag kan winnen. Een verkoper van massagestoelen kan bijvoorbeeld een massagestoel plaatsen, maar ook interactieve technologie is altijd een winnende formule.

7. Leg de folders klaar op een toegankelijke plek. Zorg dat ze op een zichtbare plek liggen zodat ook bezoekers die geen praatje willen maken, ze gemakkelijk kunnen pakken. Bovendien is het een ideale gelegenheid om medewerkers de folders uit te laten delen en hierbij de bezoekers aan te spreken.

8. Vergeet ook niet dat het niet alleen potentiële klanten zijn die de beurs bezoeken. Ook de pers is hier vaak aanwezig. Zorg er daarom voor dat jouw stand opvalt en leuk fotografeerbaar is. Zorg dat de naam van je bedrijf goed zichtbaar is en dat je producten hierbij uitgestald staan. Bovendien is het juist voor deze reden ook raadzaam op de naam van je website te vermelden op een mooie achtergrond.

Verder lezen over Dialoogmarketing

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Op woensdag 19 april 2023 is het zo ver. Dan worden de winnaars van de verkiezing van de Beste Brabantse Marketeer van 2022 bekendgemaakt. De uitreiking zal plaatsvinden in het Parktheater Eindhoven. Na twee spannende we...

Marketing10.03.2023

Dit zijn de finalisten van de Beste Brabantse Marketeer van 2022

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Het is Internationale Dag van de Telecommunicatie. We kunnen stilstaan bij thuiswerken, bij 5G, maar we kiezen voor de nieuwe telecommunicatiewet, want die wordt al heel binnenkort van kracht. Vanaf 1 juli 2021 hebben we...

Technology17.05.2021

Alles over de nieuwe telecommunicatiewet die per 1 juli ingaat

Opt-in of opt-out?
Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Digital Wizards heeft onderzocht hoe de webcare van Nederlandse bedrijven er bij staan. Er werd in het weekend, toch vaak het moment waarop veel consumenten er gebruik van willen maken, gecheckt of de webcare respons gaf...

Social Media15.10.2018

Webcare op Twitter in Nederland is nog niet je van het

Onderzoek Digital Wizards vindt nog wel wat issues
Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie

Stockfoto's. Flauwe meuk. Neppe shit. Als er iets niet authentiek is, dan zijn het wel stockfoto's en -video's. Die hebben dus niets te zoeken in een moderne contentstrategie, zeggen ze bij Fresh Bridge. Het digitale ma...

Media09.11.2017

Fresh Bridge vecht met #Stocktober tegen neppe stockfotografie

Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Tijdens de uitreiking van de Dialogue Marketing Awards van DDMA en DeMeter is Richard Brandhorst (Air Miles) uitgeroepen tot Dialogue Marketeer of the Year. Annefloor Samsom (UPC) ontving de prijs voor Dialogue Marketi...

Marketing10.01.2015

Dialogue Marketing Awards 2015 voor Air Miles en UPC

Richard Brandhorst is Dialogue Marketeer of the Year & Annefloor Samsom Dialogue Marketing Talent of the Year!
De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

Vandaag is bekendgemaakt welke marketeers kans maken op de Dialogue Marketing Awards van 2015. Richard Brandhorst (Airmiles), Marc Borgers (Borgers & Straathof) en Richard Otto (Adformatie) maken kans om Dialogue Markete...

Marketing28.11.2014

De nominaties voor de Dialogue Marketing Awards 2015

De sprekende waterfontein

Een leuke campagne van de "You Are What You Drink" organisatie: Drink Up. De campagne is bedoelt om mensen aan te sporen meer schoon water te drinken en gezondere keuzes te maken. Om deze boodschap te verspreiden hebben...

Marketing22.09.2014

De sprekende waterfontein

Nomineer: Dialogue Marketeer en het Dialogue Marketing Talent van het jaar 2014

Welke marketeer en welk aanstormend Dialogue Marketing Talent hebben het afgelopen jaar een bijzondere prestatie geleverd op het gebied van dialoogmarketing? Wie toonden visie, creativiteit en resultaten? vanaf nu heeft...

Marketing03.10.2013

Nomineer: Dialogue Marketeer en het Dialogue Marketing Talent van het jaar 2014