Marketing17.11.2021

​Nieuwe Skeer-collectie van Zeeman gaat viral


“S-K-E-E-R, dat is miljonair. S-K-E-E-R, dat is geen colbert.” Nee, dat is het duidelijk niet. De voordelige kledingwinkel Zeeman biedt vanaf 19 november de Skeer streetwear-collectie. Het heeft rapper en podcaster Hef bereid gevonden om zijn boegbeeld te zijn. Een rol die hij goed kan dragen.

ZEEMAN1
ZEEMAN1

Imago Zeeman

Zeeman heeft een bijzonder imago. Er komen vooral veel ouders voor voordelige kleding voor hun kinderen of volwassenen in het algemeen voor hun basics. Zeeman is een oer-Hollands merk en daarom komt het er ook al jaren mee weg kleding te maken met groot zijn eigen merk of lettertype erop. Sportsokken waar met koeienletters op staat dat ze 0,99 euro kosten, de bekende Zeeman geel met blauwe boxershort en Zeeman-rand: het zijn bestsellers omdat mensen het grappig vinden om met zo’n goedkoop merk te koop te lopen.

Geen wonder dus dat die Skeer-collectie dagen voordat hij ook maar in de online winkel ligt al viraal gaat. Hef maakte er een catchy nieuwe track bij en het zijn ook echt items die nu trendy zijn: een bomberjack, een joggingbroek met Skeer op de achterkant en zelfs een pluchen vissershoesje. Skeer moet precies hetzelfde gaan doen als die eerdergenoemde sportsokken en boxershorts: laten zien dat het prima is om goedkope kleding te dragen in plaats van dure merken. Skeer betekent dan ook blut.

Skeer
Skeer

Skeer

Zeeman wil laten zien dat jongeren hun geld beter kunnen besteden en ze aan het denken zetten over hun koopgedrag. Het schrijft: “Met Skeer draag je uit dat je geen dure merkkleding nodig hebt. Net als Zeeman vindt Hef dat geluk niet in dure spullen zit. Met teksten als: “Het gaat om wie je bent, hoe je denkt, en niet je kleding.” En: “Kleren maken de man niet, deze man die maakt de kleren, er uitzien als een doezoe voor een barkie moet je leren” vertelt Hef dat een outfit uitstraling krijgt door je persoonlijkheid en niet andersom.”

Skeerzeeman
Skeerzeeman

Nieuwe streetwear-collectie

Skeer is vanaf vrijdag 19 november om 15:00 uur te koop: alleen online via de officiële website van Zeeman. Het is nog onbekend wat de streetwear-collectie kost, wel dat hij bestaat uit badjassen, bomberjacks, hoodies, trainingspakken, hoedjes, t-shirts en slippers.

Laura Jenny
Laura Jenny

Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.

Verder lezen over Online Marketing

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

OBI4wan, Spotler Nederland en Squeezely integreren hun operationele bedrijfsvoering en gaan verder als één organisatie onder de naam Spotler NL. Alle drie de bedrijven zijn al geruime tijd onderdeel van de Spotler Grou...

Marketing06.03.2024

​OBI4wan, Spotler en Squeezely samen verder als één organisatie

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

Het is vandaag de internationale dag van het waarderen van communitymanagers. Maar er is tegelijkertijd veel vaagheid over deze vrij moderne rol. Dat komt mede omdat deze rol in het ene bedrijf veel omvattender is dan in...

Online22.01.2024

​Community Manager Appreciation day: wat doet een Community Manager?

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

Snapchat is een van de meest populaire social media onder jongeren en dat maakt het voor bijvoorbeeld bedrijven een heel interessante plek om aanwezig te zijn. Maar is alleen aanwezig zijn en het standaard adverteren gen...

Social Media28.12.2023

​Deze merken hebben Snapchat helemaal begrepen

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Het zijn de laatste weken van 2023 en iedereen is bezig met het nieuwe jaar: wat zijn de trends, wat verwachten we? Google helpt je een handje door een beetje sturing te geven: dit is wat er volgens de zoekmachinegigant...

Marketing14.12.2023

​Google: ‘Dit zijn de digitale marketingtrends van 2024’

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

Growth hacken, het klinkt als iets wat met cybercrime te maken heeft, maar niets is minder waar. Het betekent vooral het slim inzetten van het internet om groei mogelijk te maken. Een trend die al in 2014 vanuit de Veren...

DC Business26.10.2023

Growth hacken: waarom dat anno 2023 zo populair is

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

De afgelopen dagen was het druk in Boston, want Hubspot hield zijn jaarlijkse bijeenkomst Inbound 2023. AI voerde, mede door aankondigingen van het bedrijf, de boventoon, maar er waren ook veel leuke, inspirerende en amb...

Marketing08.09.2023

10 slimme, toepasbare lessen over marketing en werk vanaf Inbound 2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HubSpot heeft tijdens zijn jaarlijkse evenement Inbound onthuld AI-functonaliteit toe te voegen aan zijn software. Er komt een speciaal HubSpot AI-gedeelte waarin allerlei functionaliteiten met kunstmatige intelligentie...

Marketing06.09.2023

HubSpot komt met HubSpot AI: generatieve AI voor MKB’s

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

HEMA lanceert als eerste Nederlandse merk een collectie op Roblox. Het maakt deel uit van de SLAYMA summer school-campagne van het merk. Het is voor het eerst dat een merk uit ons land Roblox inzet binnen een marketingca...

Marketing18.08.2023

HEMA lanceert SLAYMA Roblox-collectie in de populaire game

Rookworstkettingen, tompoucejurkjes en hotdogtasjes