Twitter marketing nieuws: Flitsservice & Treininformatie via Twitterbot

Vorig artikel Volgend artikel
1187383946twitterrific_logo

Ik heb vandaag een echte marketingtool gevonden die toepasbaar is op TWITTER. Al weken wordt moeilijk gedaan over hoe Twitter nu voor marketing inzetbaar is. Nou hier is je antwoord! Vandaag was al op de weblog van Polle de Maagt te lezen hoe Tim van der Weide en ikzelf (Gino Goossens) een echte "Twitterbot" hebben gemaakt. Tim maakte een “Twitterbot” met NS treininformatie. Erg handig voor de Twitterende NS reizigers onder ons: twitter.com/trein en ik maakte een flitsservice "Twitterbot" op twitter.com/flitsservice.

Maar waar zit nu het marketing aspect? Ik kan aan iedere aangemelde follower die zich heeft aangemeld, aan het einde van elk flitsservice bericht een boodschap meegeven. Bijvoorbeeld: Sterretje in je autoruit? bel 0900-carglass. Liever een kortere boodschap natuurlijk. Maar goed, waar het om gaat is dat als je goed nadenkt over de toepassingen dan kun je Twitter wel degelijk inzetten als marketingtool bij bv autobezitter? Wedden dat ze de SMS to Twitter functie aan hebben staan ;-).

Gino Goossens

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies