Millennials hebben maar zelden interactie met merken op Facebook

Vorig artikel Volgend artikel
Millennials hebben maar zelden interactie met merken op Facebook

De leeftijdsgroep van de millennials, die toch als een technologisch onderlegde generatie wordt omschreven, bezoekt op Facebook maar zelden de merkenpagina's van bedrijven of organisaties waarvan ze een fan zijn geworden. Zo blijkt uit een onderzoek van wetenschappers aan de Pennsylvania State University, de Appalachian State University en de Quinnipiac University. De onderzoekers stelden vast dat 57% van de millennials op Facebook inloggen met een mobiel device in plaats van met een computer.

De wetenschappers merken op dat 86% van de gebruikers tussen 18-29 jaar iedere dag inloggen op Facebook. Er wordt aan toegevoegd dat 75% van de millennials een fan is geworden van een organisatie. "Misschien hebben ze oorspronkelijk wel een band gehad met de betrokken organisaties, maar 69% zegt dat ze de betrokken pagina's zelden of nooit meer bezoeken," aldus de onderzoekers Marcia DiStaso, Tina McCorkindale en Hillary Fussell Sisco.

"Het opbouwen van een relatie is een moeilijk proces, maar het opnieuw verbreken van de banden gaat veel vlotter," merkt Marcia DiStaso op. "Uit het onderzoek blijkt dat 42% een Facebook-groep of fanpagina verlaten heeft. Het is voor organisaties bijzonder moeilijk om die groep bereiken, ook al zegt 17% vriendschapsverzoeken van vreemden te aanvaarden.

De onderzoekers stellen verder dat millennials meer geneigd zijn om te reageren op discounts, productstalen of uitnodigingen wanneer daarin ontspannende of leuke applicaties of games zijn vervat.

FB1-millennials
FB2-millenials
FB3-millennials
FB4-millennials

Via

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies