Online13.11.2017

Millennials willen vooral lenen voor een huis, verbouwing of auto


sponsored story

Het afsluiten van een hypothecaire of persoonlijke lening is een big deal. Dat doe je niet zomaar, dus spreekt het vanzelf dat dit soort leningen alleen maar worden afgesloten voor belangrijke zaken. Het blijkt dat ook Nederlandse millennials deze redenering volgen.

Gevraagd door Moneyou naar waar ze zo’n lening voor zouden afsluiten laat de top vijf zich (bijna) helemaal raden: een huis en/of verbouwing (70 procent), een auto (een kwart), het starten van een bedrijf (één op vijf) en het aflossen van schulden (iets meer dan tien procent) staan hoog geplaatst. Iets verrassender is dat zeven procent van de millennials ook geld zou lenen voor een bruiloft.

Lenen geen probleem

Geld lenen blijkt voor veel millennials sowieso een serieuze optie te zijn. Bijna een kwart van de generatie in Nederland (23 procent) wil voor grotere uitgaven best een geldbedrag lenen. Sterker nog: bijna 17 procent heeft al een consumptieve lening bij een bank of kredietverstrekker.

Daar zitten interessant genoeg flink wat regionale verschillen in. Flevoland gaat aan kop met 31 procent. In Friesland zijn ze minder bereid te lenen: daar heeft maar acht procent van de millennials een lening.

Verbouwlening

Lenen voor een verbouwing blijkt vaak lastig voor millennials, zo blijkt. Online financieel dienstverlener Moneyou heeft haar Lenen-productportfolio verbreed: vanaf nu kunnen nieuwe en bestaande klanten bij Moneyou ook terecht voor een verbouwlening.

Ook zijn de online-interface en het online-aanvraagproces geoptimaliseerd. Minder handelingen, automatisch antwoord voor driekwart van de aanvragen en een beoordeling op maat voor de rest. Die efficiëntieslag stelt Moneyou in staat om klanten nog scherpere tarieven te bieden.

Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou: “Om de aanvraag voor een lening zo soepel mogelijk te laten verlopen, hebben we ons online-aanvraagproces geoptimaliseerd in samenwerking met onze klanten. De eerste feedback van klanten hierop is positief. We zijn nu natuurlijk erg benieuwd naar wat zij ons de komende tijd gaan teruggeven via de co-creatie- en feedbackkanalen op de website.”

[Afbeeldingen © Moneyou]

Verder lezen over Millennials

Mentale misère millennials door werkdruk en stress

Uit een onderzoek van Norstat en specialist in organisatiepsychologie Dr. Ruth Hekman blijkt dat bijna twee derde (63%) van de hoogopgeleide millennials mentale gezondheidsproblemen, zoals stess, ervaren die veroorzaakt...

Nieuws28.04.2023

Mentale misère millennials door werkdruk en stress

De travel trends voor 2020 volgens KLM

De manier waarop we reizen zoeken en boeken verandert steeds vaker, onder meer door nieuwe technologieën en zorgen voor het klimaat. KLM komt daarom met een voorspelling voor de trends omtrent reizen en technologie in 2...

Nieuws13.12.2019

De travel trends voor 2020 volgens KLM

AI en milieubewust reizen staan voorop
Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen

In steeds meer sectoren wordt Artificial Intelligence (AI) toegepast en ook de tandheelkunde blijft niet achter. Dankzij allerlei technologische ontwikkelingen en AI kan het zomaar zijn dat je straks zonder angst naar de...

Technology31.05.2019

Bang voor de tandarts? Artificial Intelligence in de tandheelkunde kan ons van die angst af gaan helpen

Awareness campagne voor Millennials over melanoom

De kennis van millennials over melanoom blijft aanzienlijk achter bij die van de rest van de Nederlandse bevolking. Dit terwijl melanoom in de top-3 staat van de meest voorkomende vormen van kanker bij jongeren. Eén op...

Advertising03.07.2018

Awareness campagne voor Millennials over melanoom

Discover Your Spot
Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan

Generaliseren is niet handig, want je kwetst er altijd mensen mee die niet onder je definitie vallen. Met dat in het achterhoofd moeten we het toch even kwijt: die Millennials? Daar heb je toch he-le-maal niks aan! Toch?...

Online25.05.2018

Vier harde tips voor Millennials die de werkvloer op gaan

​Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials

Er wordt een hoop geschreven over millennials op de werkvloer. Ze worden als een hele andere generatie werknemers gezien dan voorgaande generaties. Millennials hebben niet alleen andere verwachtingen, maar ook andere wer...

Lifestyle30.11.2017

​Zo creëer je een aantrekkelijke werkplek voor millennials

Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW

SXSW 2015 was naast het jaar van Artificial Intelligence en Virtual Reality vooral ook het jaar van de millenials. Generatie Y, geboren begin jaren '80 tot begin 2000. De eerste lichting digital natives, die een bijzon...

Events23.03.2015

Vier manieren om met Millenials om te gaan #SXSW

Content en de Millennial, wat zijn de trends en ontwikkelingen?

Tegenwoordig vindt er een verschuiving plaats waarbij content een steeds prominentere plaats inneemt in de marketingmix. Naast het vullen van sociale kanalen, bedrijfsblogs en newsfeeds met content is het steeds lastiger...

Online08.06.2014

Content en de Millennial, wat zijn de trends en ontwikkelingen?