Veel verwachtigen van gebruik video in email-campagnes

Veel verwachtigen van gebruik video in email-campagnes

Vorig artikel Volgend artikel

Hoewel video-marketing nog altijd in belangrijke mate geconcentreerd blijft op de website van de onderneming of op gespecialiseerde kanalen zoals YouTube, wordt het medium ook steeds meer in email-campagnes geïntegreerd. Zo blijkt uit onderzoek van de Web Video Marketing Council en de bureaus ReelSeo en Flimp Media onder Amerikaanse marketeers. Daarbij wordt erop gewezen dat 83,9% van de marketeers video gebruikt op de eigen website, terwijl 65,2% materiaal heeft geplaatst op YouTube, maar daarnaast blijkt dat 60% inmiddels video ook integreert in zijn email-boodschappen.

Dat betekent een belangrijke vooruitgang tegenover vorig jaar, toen slechts 52% video in zijn email-campagnes had verwerkt. De onderzoekers wijzen erop dat bovendien nog eens 26% van de respondenten aangeeft van plan te zijn om in de toekomst in email-campagnes van video gebruik te maken. De onderzoekers stelden ook vast dat 82% van de marketeers getuigt dat het gebruik van video in email-campagnes efficiënt is gebleken, waarbij 60% van mening is dat het doelpubliek na het ontvangen van een video-email meer geneigd is om een gewenste actie, zoals de aankoop van een product of het opzoeken van verdere informatie, te ondernemen.

Volgens de ondervraagden is video-email het meest efficiënt voor de promotie van producten of diensten (73%) en lead generation (55%). Ook werd vastgesteld dat 41% van de respondenten video-email gebruikt voor interne communicaties van de onderneming. Uit het onderzoek bleek verder dat meer dan 90% van de respondenten video gebruikt bij online marketing, sales of communicatie, tegenover 81% vorig jaar. Ook heeft 70% het voorbije jaar zijn budget voor online video-marketing heeft opgedreven.

Meer content

Dominique Dewitte

Dominique Dewitte is hoofdredacteur en mede-uitgever van het in Belgie populaire zakenportaal Express.be. Daarnaast is hij schrijver van boeken en publiceert...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies