Top 40 virale video’s van 2009 in de bioscoop

Vorig artikel Volgend artikel
Top 40 virale video’s van 2009 in de bioscoop

Op 4 januari toont Upload Cinema de beste virals van 2009 op het bioscoopdoek. De virals zijn beter bekend als virale video’s welke zich over het internet verspreiden via e-mail, blogs en sociale netwerken. Inmiddels wordt het fenomeen ook breed ingezet voor marketingdoeleinden; uit onderzoek blijkt dat een virale commercial meer effect heeft op de consument dan een tv-commercial.
 
Uit meer dan 200 door het publiek ingestuurde suggesties heeft de redactie van Upload Cinema een top 40 samengesteld. Het aanbod varieert van schattige, vreemde en heftige video’s die door consumenten op het web zijn gezet en bij toeval wereldhits zijn geworden, zoals ‘David After Dentist’ (41 miljoen keer bekeken op YouTube) tot video’s die door grote merken op het web ‘gezaaid’ zijn (seeding in vakjargon) met geen ander doel  voor ogen dan virale hits te worden.

Bijvoorbeeld Evian Babies (meer dan 27 miljoen keer gedownload) en onze eigen Heineken Walk-in Fridge (niet alleen miljoenen keren bekeken, maar ook talloze keren geïmiteerd en geparodieerd).
 
Vertoning van ‘De beste virals van 2009’ zal plaatsvinden op 4 januari, om 21.30 uur in De Uitkijk Amsterdam en Cinerama Rotterdam, en om 21.45 uur in Filmhuis Den Haag. Gastcurator is Paul Veenendaal (Viralblog.com)

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies