Last.fm geeft impuls aan muziek-verkoop

Vorig artikel Volgend artikel
Last.fm geeft impuls aan muziek-verkoop

De sociale muzieksite Last.fm heeft een positieve invloed op de muziekverkoop, aldus de oprichters van de muzieksite. Sinds de start van hun gratis luisterdienst in januari is de verkoop van mp3's en cd's via links naar partnersite Amazon met 119% gestegen. Er is ook een grote groei van het ledenaantal sinds die in verschillende landen gratis en vrije toegang geeft tot zijn online muziekcatalogus.

"In twee maanden is het duidelijk geworden dat mensen meer cd's en downloads zullen kopen door ze eerst toegang te geven tot de muziek op de manier waarop wij dat doen", meent Martin Stiksel, oprichter van Last.fm.

De website biedt gratis streaming van meer dan 5 miljoen liedjes aan leden in de UK, de VS en Duitsland. Via overeenkomsten met onder meer Amazon, iTunes en 7Digital kunnen gebruikers eenvoudig muziek kopen die ze ontdekken via Last.fm. Wanneer gebruikers in België en Nederland toegang zullen krijgen tot de on-demand dienst is niet duidelijk. De service is momenteel nog in een bètafase.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies