De Nederlandse Youtubers van CFX Squad timmeren hard aan de weg

Vorig artikel Volgend artikel

CFX Squad is de naam van het YouTube kanaal van een paar Film en VFX geeks die momenteel full-time aan hun YouTube producties werken van uit een kantoorpand in Emmen. De video's die ze maken zijn grotendeels Game gerelateerd en gevuld vol met vette Visual Effects.

In Amerika is YouTube al veel stappen voor uit op Europa. Sommige YouTubers hebben ruim 5 miljoen subscribers. Dit zijn de next-gen "Celebrities". En grote merken spelen hier ook in en willen graag hun merk geplaatst hebben in de video's. In Nederland loopt dit concept nog wat achter op Amerika maar dit gaat zeker veranderen. Aldus CFX Squad. Hun grote idool FreddieW (met ruin 6,4 miljoen volgers) heeft inmiddels Dodge als Hoofdsponsor.

De Nederlandse Youtubers van CFX Squad timmeren hard aan de weg

In een korte reactie aan Dutchcowboys laat Maarten Nauw weten:

"Wij zijn in december gestart met ons YouTube kanaal en op dit moment bestaat CFX Squad uit een vaste groep van 4 man waarbij ieder zijn eigen taak heeft en een 5e ons sinds kort helpt met het produceren van muziek. Op dit moment denken we nog niet aan uitbreiden. Wel hebben we als we meerdere personen nodig hebben vrienden die ons helpen."

Q: Jullie hebben nu 15k subscribers op YouTube. Wat is jullie doelstelling?

"We zitten nu inderdaad rond de 15.000 subscribers. In eerste instantie was ons doel om eind 2013 op 10.000 subscribers te zitten maar daar zijn we al ruim overheen. We hopen in iedergeval boven de 20.000 te komen, een aantal gave samenwerkingen te doen met bekende Nederlandse YouTubers en hopelijk een aantal leuke campagnes voor merken te kunnen doen."

Q: Hoeveel tijd gaat er zitten in het maken van zo'n video? En wat is jullie populairste creatie?

"Het verschilt veel per video. Vaak proberen we in ander halve week een video klaar te hebben. Opnames zijn vaak op vrijdag of in het weekend en de rest van de week is de post-productie. Onze meest bekeken video op dit moment is 'Minecraft First Blood!' (zie hieronder). Dit was een samenwerking met een grote Nederlandse YouTuber. Deze is nu meer dan 60.000 keer bekeken. Een van de redenen dat deze video zo goed scoort is omdat Minecraft een zeer populaire game is onder de YouTube community. Tijdens de pre-productie hebben we veel gekeken naar aspecten van de game en hoe we deze door middel van Visual Effects in een video konden verwerken. Ook hebben we veel onderzoek gedaan naar de props zoals de Costumes en de Guns. In totaal zijn we 2 weken met deze video bezig geweest."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies