Social Media26.01.2021

Twitter neemt Nederlandse start-up Revue over


Een beter thuis voor schrijvers

Twitter is de plek waar mensen naartoe gaan om te zien wat er in de wereld gebeurt en om erover te praten. En het is ook de plek waar schrijvers – van individuele makers tot uitgevers – hun werk delen, zinvolle gesprekken op gang brengen en een trouwe aanhang opbouwen. Lange, geschreven content zoals artikelen, discussies en nieuwsbrieven kunnen een goede vorm zijn om betekenisvolle kennis te delen, context en autoriteit toe te voegen aan journalistiek nieuws en de nodige ruimte te bieden voor deskundige curatie. Deze contentvormen helpen op hun beurt lezers om op de hoogte te blijven van hun interesses, meningen te vormen en met meer vertrouwen deel te nemen aan gesprekken op Twitter.

Revue

Het is voor Twitter daarom van cruciaal belang om nieuwe manieren aan te bieden aan schrijvers om hun inhoud te creëren en te delen, en belangrijker nog, om hun publiek te laten groeien met een verdienmodel dat toekomstbestendig is. Om deze inspanningen een vliegende start te geven heeft Twitter het Nederlandse Revue overgenomen.

Revue is een service die het voor iedereen – van beginnende schrijvers tot grote uitgevers – gratis en gemakkelijk maakt om een nieuwsbrief te starten en te publiceren. Hoewel nieuwsbrieven al een tijdje bestaan, begint het redactionele format van nieuwsbrieven te floreren als een directe manier voor schrijvers om contact te leggen met lezers, een publiek op te bouwen en hun merk te gebruiken om een bedrijf op te zetten / zelfs door hen betaald te worden. Revue versnelt de missie van Twitter om mensen te helpen op de hoogte te blijven van hun interesses en schrijvers te stimuleren door middel van een betaald abonnementsmodel met hun publiek.

Pro-functies

Vanaf vandaag maken ze alle Revue’s Pro-functies (voorheen betaalde functionaliteiten) gratis voor alle accounts en verlagen ze de betaalde nieuwsbriefkosten van Revue tot 5%. Dit betekent dat schrijvers 95% van de inkomsten uit een betaalde nieuwsbrief behouden nadat ze de standaardverwerkingskosten voor betalingen hebben betaald.

<em>Insights via Revue<\/em><em><\/em>
Insights via Revue

Krachtige functies voor elke schrijver

De kern van Revue is de editor, een eenvoudige en krachtige webgebaseerde tool om nieuwsbrieven naar abonnees op te stellen, te bewerken en rechtstreeks te verzenden. Hoewel e-mail het belangrijkste kanaal is, worden uitgaven ook gepubliceerd op de profielpagina’s van schrijvers. Elke schrijver op Revue kan zijn publiek beheren, zijn nieuwsbrief aanpassen en de betrokkenheid van lezers analyseren. Schrijvers kunnen ook lijsten importeren, betaalde abonnementen beheren via Stripe en inhoud van sociale platforms integreren.

Voor organisaties en teams van schrijvers die willen samenwerken, biedt de Publisher-laag van Revue een gemakkelijke manier om workflows met editors te beheren, meerdere nieuwsbrieven te publiceren en content zoals merchandise en podcasts te promoten. Door het development team verder uit te breiden zullen hier ontwikkelingen volgen zoals het beter ondersteunen van schrijvers met een groot aantal abonnees en specifieke wensen.

Nieuwe incentives op Twitter

Met een solide community van lezers en schrijvers op Twitter, gelooft met bij Twitter uniek gepositioneerd te zijn om schrijvers te helpen hun lezerspubliek veel sneller en op een veel grotere schaal te laten groeien dan waar dan ook. Veel gevestigde schrijvers en uitgevers hebben hun merk en reputatie opgebouwd op Twitter en hebben een publiek verzameld dat hongerig is naar het volgende stuk waarover ze tweeten.

Het idee is om het voor schrijvers gemakkelijk te maken om in contact te komen met hun abonnees op Twitter, waardoor nieuwe mogelijkheden ontstaan voor lezers om te communiceren binnen een groep mensen met dezelfde interesses.

In gesprekken over onderwerpen op Twitter wordt vaak verwezen naar berichten buiten Twitter, aangezien het nog steeds een van de laatste mediatypen is zonder native ondersteuning. En dus zijn ze van plan om een optimale leeservaring te bieden voor nieuwsbrieven die vanuit Revue worden gepubliceerd, met gemakkelijke manieren om nieuwe schrijvers te ontdekken, deel te nemen aan gesprekken en te abonneren. En hoewel de meeste redactionele nieuwsbrieven worden bezorgd in de e-mailboxen van de lezers, zijn ze ook toegankelijk op het open web, zoals artikelen en blogposts. Ze zien dit als een kans is om te profiteren van open webstandaarden, samen te werken met een groeiend ecosysteem van nieuwsbriefdiensten en lezers te helpen relevante stukken te vinden, of ze nu vorige week of zelfs het afgelopen decennium zijn geschreven, ongeacht de bron.

What’s next?

Twitter blijft investeren in Revue, het team gefocust houden op het laten groeien van hun bedrijf en het verbeteren van de manier waarop schrijvers nieuwsbrieven maken, een loyaal publiek opbouwen en betaald worden voor hun werk. Ze beginnen met het team uit te breiden, er loopt nu werving voor sleutelrollen in engineering, design, onderzoek en data science. Dit team blijft de komende tijd naar verwachting groeien binnen Twitter om meer ontdekkings-, lees- en gesprekservaringen op te bouwen rond zogeheten long-form content.

[Fotocredits – tashatuvango © Adobe Stock]

Verder lezen over Content

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Ben jij een online marketeer of SEO-specialist en wil je je kennis en vaardigheden op het gebied van SEO naar een hoger niveau tillen? Dan mag je YoastCon zeker niet missen! YoastCon is hét evenement voor iedereen die g...

Search11.04.2023

​YoastCon: het evenement voor online marketeers en SEO-specialisten!

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

Als ondernemer heb je veel zaken om aan te denken: de inkoop van producten, het verkopen van diensten en producten, de administratie, je personeel… Het is daardoor aantrekkelijk om sommige taken uit te besteden. Een bo...

DC Business27.01.2023

Die tekst voor je website? Die schrijf je gewoon zelf

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Als je een website runt, dan is de kans groot dat je wel eens mails graag met vragen over linkbuilding. Of het nu gaat om bedrijven die graag een linkje op jouw website reserveren of bedrijven die je ermee willen helpen:...

DC Business24.11.2022

​Wat is linkbuilding en wat maakt het belangrijk?

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

1 van de onderwerpen waar je aandacht aan moet besteden als je aan SEO doet, is duplicate content. Deze dubbele inhoud is niet alleen vervelend voor de bezoekers van je website, maar ook voor zoekmachines. Na het lezen v...

Search14.12.2020

Duplicate content: wat is het en hoe voorkom je het?

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

In deze column ga ik het hebben over de productbeschrijvingen in jouw webshop. Wat als je een luie concurrent hebt die jouw productteksten pikt? Dat is vervelend. Maar wat als iedere concurrent ze van jou pikt? Behalve ?...

Online07.09.2020

​Help! De concurrent jat productomschrijvingen uit mijn webshop!

​De onzichtbare kracht van SEO

Als jouw potentiële afnemers of klanten op zoek gaan naar een product of dienst die jij aanbiedt, hoe groot is dan de kans dat ze op jouw website terechtkomen? Hoeveel moeite doet een klant? Het antwoord is simpel, de g...

Search12.03.2020

​De onzichtbare kracht van SEO

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Logitech kennen veel mensen vooral van de gaming-tak. Maar het bedrijf is al vele jaren bezig met hardware voor multitasking, voor developers en gewoon voor op kantoor om jouw productiviteit te verhogen. In 2015 was er d...

Gadgets07.11.2019

Je productiviteit verhogen doe je met de MX Master 3 & MX Keys

Smart IM vindt groeipartner in Capital A

Smart IM, een van de marktleiders op het gebied van SEO en toonaangevend op het gebied van SEA (Google top 3-agency), CRO en content, heeft het afgelopen jaar mede dankzij de drijvende kracht van CEO – en inmiddels med...

DC Business02.10.2019

Smart IM vindt groeipartner in Capital A

Verder lezen over Twitter

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

X is definitief X. Het heeft heel lang gebruikgemaakt van de domeinnaam van Twitter, maar dat is nu voorbij.

Social Media17.05.2024

Social medium X gaat echt niet terug naar Twitter

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Soms denk je: hoeveel erger kan het nog worden? Vrij veel erger. X mag ondanks een bevel om het tegen te houden bijvoorbeeld gewoon de beelden blijven tonen van een steekpartij.

Social Media13.05.2024

Winst voor X: het mag een video van een steekpartij tonen

Even Tot Hier gaat viral met eigen Joost Klein-song

De mannen van Even Tot Hier hadden het echt 'even tot hier' over alle perikelen rondom het Songfestival. Ze maakten er een protestsong van.

Social Media13.05.2024

Even Tot Hier gaat viral met eigen Joost Klein-song

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Het is Koningsdag: de dag waarop je spullen kunt verkopen of blij kunt worden van een mooie aankoop voor weinig. Dit zijn de leukste tweets.

Nieuws27.04.2024

Het is Koningsdag! Dit zijn de leukste tweets en inhakers

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Heb je wel eens van de cronut gehoord? Of de Crompouce? Natuurlijk. Maar nu is er wat nieuws: de crookie. Lees meer in deze week viral.

Social Media21.04.2024

Deze week viral: ninjakat, crookie en meer

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Elon Musk wil nog meer geld vragen voor het gebruik van X. Maar het is niet wat je denkt. Het is een keer per jaar, een dollar, en mogelijk alleen voor nieuwe gebruikers.

Social Media17.04.2024

Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt

Trots op je badge op X, dan is er voor jou niks aan de hand. Premium-gebruikers die dat liever privé houden hebben echter pech.

Social Media12.04.2024

Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt