Social break-up: 'Unsubscribe, unfan, unlike or unfollow'

Vorig artikel Volgend artikel

De meerderheid van alle consumenten heeft minimaal 1 merk op Facebook of Twitter ge-unliked of unfollowed vanwege niet relevante of saaie marketing berichten. Zo blijkt uit een recente studie van ExactTarget en CoTweet.

"Consumenten blijven wel bereid om contact te houden met marketeers via Facebook en Twitter," aldus Jeff Rohrs, Hoofd ExactTarget’s Marketing Research. "Maar ze weten ook heel goed dat ze 'controle' hebben over berichten afkomstig van marketeers en zullen niet relevante, te omvangrijke of saaie berichten afstraffen door de directe communicatie te verbreken."

- 81% heeft wel eens een "company’s post" ge-unliked of verwijderd uit hun Facebook nieuws feed.
- 41% heeft wel eens een bedrijf op Twitter ge-unfollowed.
- Vergeleken met vorig jaar zegt 71% van alle consumenten meer selectief te zijn over het of niet 'liken' van een bedrijf op Facebook.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies