Winnares MSN musical talentenjacht

Vorig artikel Volgend artikel
Winnares MSN musical talentenjacht

De 22-jarige Maria Plessers uit het Belgische Leopoldsburg heeft met overweldigende steun de MSN musicalwedstrijd gewonnen. Zowel de vakjury als het publiek waren lovend over de zangkwaliteiten van de uit Vlaanderen afkomstige Maria. Musicaltalenten konden van 26 februari tot en met 13 maart een zelfgemaakt filmpje insturen via MSNvideo.nl, waarin ze een musicalnummer ten uitvoering moesten brengen. In totaal werden 123 filmpjes geupload, welke in totaal meer dan 600.000 keer zijn bekeken.

De winnares

De jury bestaande uit de A&R afdeling van CMM, Bas Ysbrandy (Channel manager MSNvideo.nl van Microsoft) en de cast van de Nederlandse Fame kozen unaniem voor Maria Plessers als winnares. Leander Maas, woordvoerder CMM: "Wij zijn zeer verrast door de vele kandidaten en de hoge kwaliteit van de inzendingen. De keuze voor Maria Plessers is mede tot stand gekomen door haar mooie stemgeluid, performance en songkeuze. Wij hopen dat Maria nog een succesvolle carrière tegemoet kan zien als aanstormend musicaltalent."

Winnares Maria zingt al sinds ze in de kleuterklas zat en heeft een opleiding klassieke zang aan het conservatorium van Gent gevolgd. "Het winnen van de MSN musical talentenjacht is een droom die uitkomt. Ik had het niet verwacht te winnen in Nederland als Vlaamse. Door deze overwinning hoop ik door te breken in de musicalwereld", zei Maria. Haar grote voorbeeld is Pia Douwes. "Wat een passie, een stem en carrière!" Maria wint met haar performance twee VIP kaarten voor de Nederlandse Fame en een meet & greet met de cast. Daarbij zal er een interview met Maria op MSNvideo.nl te zien zijn en zal haar inzending prominent op MSN vertoond worden.

Zangworkshop

Naast de prijs voor de beste vertolking van een musicalnummer ging er ook een prijs naar de beste promotie van het eigen filmpje: een exclusieve zangworkshop verzorgd door Muziekschool Amsterdam. Kai Vasmel en Chantal van der Kroon wisten deze in de wacht te slepen door een promotiefilmpje te maken waar ze de hele cast van de Nederlandse Fame hebben nagedaan om reclame te maken voor hun inzending.  MSN.nl en de cast van de Nederlandse Fame zijn zeer tevreden over de uitkomsten van de wedstrijd. MSN.nl zal ook in de toekomst soortgelijke initiatieven blijven ontplooien.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies