Smartphonebeveiliging een marketingtruc

Vorig artikel Volgend artikel
Smartphonebeveiliging een marketingtruc

Het wel of niet beveiligen van smartphones is de laatste tijd meer in het nieuws, steeds vaker duiken er berichten op over toenemende gevaren voor gebruikers. Maar volgens G Data zijn de veiligheidsrisico’s van smartphones te verwaarlozen.

"Smartphonebeveiliging is eerder een marketingtruc van andere beveiligingsspecialisten". Recente bevindingen van het G Data Security Lab tonen aan dat van januari 2009 tot nu er 404.318 nieuwe vormen van malware zijn gedetecteerd, waarvan slechts 0.024% (95 vormen) gericht waren op smartphones.

Smartphones zijn oninteressant voor cybercriminelen omdat er geen financieel voordeel valt te halen. De verspreiding van malware via smartphones is lastiger dan verspreiding via Windows. Het kost veel meer tijd en is daardoor niet de moeite waard.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies