Pool Worldwide wint Promax Awards

Vorig artikel Volgend artikel
Pool Worldwide wint Promax Awards

Met een serie flipbook idents voor de Italiaanse zender Fox heeft het Amsterdamse bureau Pool Worldwide 3 Promax Awards in de wacht gesleept. Deze internationale vakprijzen worden jaarlijks toegekend aan het beste promotie en marketing werk in broadcasting.

In juni 2008 produceerde Pool voor Fox Cult een serie van 17 idents: korte filmpjes die de identiteit van een zender uitdragen. Cult is een zender van Fox met alternatieve programmering. De filmpjes, geregisseerd door Henk Loorbach en André Maat, maken gebruik van de welbekende flipbook animatie techniek. Eerder paste Pool, samen met dezelfde regisseurs, deze techniek succesvol toe in de Kraak&Smaak videoclip Squeeze Me.

De Promax Awards zijn hoog aangeschreven internationale prijzen die jaarlijks worden vergeven.

Tijdens de Europese uitreiking, die plaatsvond op 23 en 24 maart in Praag, won Pool in de volgende categorieën: Best TV Image Campaign, Best Original Logo Design (beiden goud) en Most Outstanding Promo of the Year (zilver). De winnaars werden gekozen op basis van creativiteit, de productiekwaliteit en de mate waarin de marketingdoelstellingen gehaald zijn.

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies