Entertainment05.05.2017

Nieuwe shows van Ellen, Kevin Hart en Katy Perry exclusief naar YouTube


en nog gratis ook!

YouTube heeft tijdens haar eigen Brandcast evenement een heel aantal nieuwe exclusieve shows aangekondigd. Het zijn niet de minsten: komieken Kevin Hart en Ellen DeGeneres, muzikanten Katy Perry, Ludacris en Demi Lovato en YouTube-sterren Rhett and Link en The Slo Mo Guys krijgen allemaal een eigen show die alleen op YouTube te zien zal zijn.

Het goede nieuws is dat er gewoon advertenties rond die shows komen en wij ze dus allemaal ‘gratis’ kunnen kijken. Dat betekent dus wel dat mensen die betalen voor de premium content van YouTube Red deze series niet exclusief te zien krijgen. Het is echter wel slim, want adverteerders hebben in deze tijden van advertentievrije kanalen als Netflix steeds minder mogelijkheden om hun boodschap over te brengen en op deze manier kan YouTube daarin voorzien.

Wat kunnen we gaan kijken?

De nieuwe shows zijn door YouTube even uitgelicht zodat we weten waar we ons in het najaar op kunnen verheugen. Een preciezer tijdstip dan dat is trouwens voor geen van de shows gegeven door YouTube. De volledige lijst is:

  • Ellen’s Show Me More Show: twee keer per week gaat Ellen fans meenemen achter de schermen om de grootste sterren en haar favoriete momenten mee te maken.
  • Good Mythical Morning: YouTube-sterren Rhett & Link gaan nog gekkere stunts, uitdagingen en humoristische situaties creëren voor hun fans.
  • Kevin Hart: What the Fit?: Kevin en zijn bekende vrienden en YouTube-sterren gaan elke week een nieuwe trending workout doen, hoe moeilijk, hip of raar die ook is.
  • I Am: Demi Lovato: Demi Lovato laat je een jaar lang met haar meekijken terwijl ze werkt aan haar nieuwe album in I Am: Demi Lovato.
  • Best.Cover.Ever.: Ryan Seacrest Productions en Endemol Shine North America hebben een wedstrijd (gehost door rapper Ludacris) waar iedereen zich kan opgeven om hun beste zelfgespeelde cover te laten zien. Je kunt een duet winnen met je favoriete artiest! Doe mee via thebestcoverever.com.
  • The Super Slow Show: The Slow Mo Guys doen slow motion, en dat doen ze heel, heel goed. Zie alles in een nieuw perspectief met deze langzame boys.
  • Katy Perry Live Special: Katy Perry neemt je ook mee naar de reis die geleid heeft tot haar nieuwe album, met alles wat er tussendoor is gebeurd. Samen luister je naar het album en zij vertelt hoe ze hart en ziel in het album gestoken heeft om het te maken wat het is.

[Afbeeldingen © YouTube]

Patrick Smeets

Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.

Verder lezen over YouTube

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

De ruimte, gekke experimenten, de natuur, het menselijk lichaam: wetenschap is fantastisch. Gelukkig zijn er heel veel YouTube-kanalen die de populaire wetenschap nog populairder maken. We noemen 10 populaire wetenschap-...

Video08.04.2024

10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

Deze week staat qua viral content vooral in het teken van de aardbeving in New York en Greta Thunberg. Maar er zat ook nog vanalles tussenin. Politie-agent wordt boos op buschauffeur In Seattle gaat het deze week over e...

Social Media06.04.2024

Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Fans van de Metal Gear-reeks kunnen iets leuks kijken: een reeks die de geschiedenis van de gamefranchise induikt. In de eerste aflevering zien we hoe David Hayter het begin van de Metal Gear-franchise optekent, natuurli...

Gaming18.03.2024

YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

Generatieve AI verandert de manier waarop Youtube creators zich uiten, van het ontwikkelen van ideeën tot het experimenteren met tools die het creatieve proces versterken. Als kijker wil je echter meer transparantie ove...

Video18.03.2024

Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

YouTube zet een nieuwe stap dichterbij social media: het gaat op zijn televisie-app nu een belangrijkere plek geven aan de reacties. Als je op de titel van een video tikt, dan krijg je rechts de reacties te zien en de be...

Video13.03.2024

YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

We zijn er inmiddels al helemaal aan gewend: de verticale video’s van TikTok. Echter blijkt dat allang niet meer ‘on trend’. TikTok wil zelf ook dat mensen meer horizontale video’s maken, die ook wat langer duren...

Social Media30.01.2024

​TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Heb je enig idee welke website er wereldwijd het meest wordt bezocht? Geen apps, maar website: dat is Google, dat had je vast al verwacht. Maar dat is niet de website waarop mensen de meeste tijd besteden. Het is geen Fa...

Online19.01.2024

​Op deze website spenderen mensen de meeste tijd

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik

In de drukte van het TikTokken, het delen van Stories en het uitdelen van likes, eisen de uren die we op sociale media doorbrengen hun tol. Een verlaagd zelfbeeld, voortdurende druk om het 'perfecte leven' te leiden en m...

Social Media12.01.2024

Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik