Cybercrime Challenge verkozen tot meest creatieve online arbeidsmarktcommunicatie campagne

Vorig artikel Volgend artikel

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Magneet voor het meest creatieve werk in arbeidsmarktcommunicatie zijn VNU Vacature Media/Tweakers en Politie (Nationale Eenheid) bekroond voor de Cybercrime Challenge. Met deze online campagne werden 23 (digitaal) rechercheurs geworven voor het team High Tech Crime.

ICT’ers werden door middel van een online game op Tweakers.net uitgedaagd om de cybercrime challenge te kraken. De campagnesite trok ruim 20.000 unieke bezoekers, er werden 1,3 miljoen pagina’s bekeken en er waren 7.225 deelnemers. De challenge werd door 352 deelnemers opgelost. De wervingscampagne resulteerde in 600 sollicitatiebrieven en uiteindelijk 23 nieuwe collega’s.

Arjen de Vries, Manager Nonspot & Concepts bij Tweakers: "Met de Cybercrime Challenge hebben we in nauwe samenwerking met de Recherche een concept ontwikkeld om op een relevante manier onder de aandacht te komen van een moeilijk bereikbare wervingsdoelgroep. De challenge bleek een fantastisch spel voor de doelgroep en een goede selectietool om het kaf van het koren te kunnen scheiden. Het wordt zelfs nu nog gebruikt door de Politie als instrument bij interne trainingen."

SJP
De Stichting Jaarprijzen Personeelscommunicatie reikt jaarlijks de Magneten uit. De prijs voor het beste werk in arbeidsmarktcommunicatie. SJP wil tonen wat creativiteit voor organisaties kan doen. In directe werving en in het bouwen van het Employer Brand. De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot een van de meest begeerde prijzen in arbeidsmarktcommunicatie.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies