De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
SBS6 gaat experimenteren tijdens The Mentalist en House. Om de 5 tot 7 minuten worden er tijdens die series korte reclame blokken uitgezonden. Een beetje Amerikaanse toestanden dus op de Nederlandse tv. Maar voorlopig gaat het om een proef, aldus de Telegraaf.
En op NET5 wordt hetzelfde experiment gehouden alleen dan op zondagavond tijdens Ghost Whisperer. De proef is een gevolg van de nieuwe mediawet, waardoor de reclameregels zijn verruimd.
Overigens heeft dit geen gevolgen voor de hoeveelheid reclame per uur. Dat blijft nog steeds op max 12 minuten staan. “Het wordt alleen anders verspreid“, aldus een woordvoerder.
Ik weet niet wat erger is, een berg korte onderbrekingen of een paar blokken van 6 of 7 minuten.
“In Amerika is deze manier van adverteren heel normaal, wij gaan in februari kijken hoe de Nederlandse kijkers en adverteerders hierop reageren. Ik weet niet of dit tot negatieve reacties zal leiden: er zijn nu ook mensen die zich storen aan reclameblokken die 7 minuten duren.” Aldus een woordvoerder van SBS tegenover de Telegraaf.
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023