Ditzo, SIRE, Telfort, Wakker Dier en Wereld Natuur Fonds zijn de 5 finalisten die strijden om de Ster Gouden Loeki 2012. Het publiek heeft de afgelopen 10 dagen haar keuze gemaakt uit een prachtige longlist van 36 genomi...
Ditzo, SIRE, Telfort, Wakker Dier en Wereld Natuur Fonds zijn de 5 finalisten die strijden om de Ster Gouden Loeki 2012. Het publiek heeft de afgelopen 10 dagen haar...
Mediabureau Mindshare en Radio 538 wilden weten wat nu eigenlijk de invloed is van radioreclame. Kan je daarmee mensen beïnvloeden, en wat is het effect als iemand niet...
Op 25 oktober lanceert Microsoft Windows 8. Vanaf 26 oktober is Windows 8 in de winkel te koop. Om dit onder de aandacht te brengen van het Amerikaanse publiek is...
Uit het Halfjaarrapport Netto Mediabestedingen 2012 van onderzoeksbureau Nielsen blijkt dat de netto mediabestedingen in Nederland het eerste halfjaar van 2012 met 1,2%...
De Nederlandse digitale reclamemarkt behaalde in Q1 van 2012 een netto omzet van 585 miljoen euro. Dat is 14,3% meer ten opzichte van Q1 in 2011. Zo blijkt uit de Online...
Bij consumenten bestaat veel onduidelijkheid wat hun rechten zijn bij het toesturen van reclame of het doen van aanbiedingen door bedrijven. Om de consument hier meer...
Gisteren introduceerde Ster een interactieve reclame-applicatie. Onder de naam Ster Extra kunnen kijkers tijdens reclameblokken op televisie direct aanvullende informatie...
Er zijn steeds meer merken die gebruik maken van de kracht van vloggers om reclame te maken. Vloggers maken video’s, die uploaden ze naar YouTube, en daarmee bereiken...
Vandaag heeft Foursquare een nieuwe functie naar buiten gebracht. Onder de naam 'promoted updates' is het mogelijk om als commerciëel bedrijf tegen betaling hun...
Reclame werkt, zo blijkt uit het onderzoek dat Sanoma Media samen met neuromarketing-bureau Neurensics heeft uitgevoerd. Het effect van reclame op attitude en gedrag is...
Ik heb zojuist de aftiteling bekeken van Sniper Elite V2. Hoewel ik het niet verwacht had, heb ik best veel plezier gehad met deze game. Maar om deze dan gelijk te...
De Ster heeft in samenwerking met MarketResponse onderzoek [PDF] gedaan naar de effectiviteit van radio in de mediamix met televisie. Hieruit blijkt dat zonder radio...
Vrouwen rijden tegenwoordig allang niet meer allemaal in kleinere boodschappenwagentjes. Dames rijden in SUV’s en hatchbacks.
Stel je voor: een onzichtbare lichtbundel die met de snelheid van glasvezel data verstuurt van de ene kant van de stad naar de andere, zonder kabels, zonder vertraging,...
Trust heeft het opnieuw voor elkaar gekregen: het Nederlandse techbedrijf is voor het derde jaar op rij bekroond met een EcoVadis Gold Medal. Daarmee behoort Trust...
Het heeft even geduurd maar 9 maanden na de lancering van Google+ verschijnen de eerste icoontjes van Google+ in Nederlandse TV reclames. Het viel mij gelijk op. Je bent immers zo gewend aan de icoontjes van Twitter, Fac...
Het heeft even geduurd maar 9 maanden na de lancering van Google+ verschijnen de eerste icoontjes van Google+ in Nederlandse TV reclames. Het viel mij gelijk op. Je bent...
Vanaf vandaag is WeLoveReclame.nl in de lucht, het platform voor iedereen die houdt van goede, speciale, ontroerende, mooie of absurde reclame. Hier zal je alles kunnen...
Reclames voor de film- en entertainmentsector genieten op Facebook de grootste interesse van het publiek. Zo blijkt uit een onderzoek van AdParlor. Film en entertainment...
Het openbaarvervoer zorgde ook de afgelopen winter weer voor dankbaar gespreksvoer binnen sociale media. Clipit onderzocht de winterse online & social berichtgeving over...
Volgend jaar worden er opnieuw reclamebudgetten van televisie naar online video verschoven. Dat is de conclusie van een Amerikaans onderzoek van Break Media. De...
Wereldwijd gaat televisiereclame in 2011 een omzet realiseren van $184,3 miljard. Daarmee is het goed voor 40,2% van de totale reclamemarkt. Aldus een rapport van Zenith...
AdEaters zijn mensen die het liefst een hele nacht top commercials ‘vreten’. Onverzadigbaar als het gaat om dit soort minispeelfilmpjes op de rand van kunst en...
De wereldwijde reclame-inkomsten uit sociale netwerken zullen dit jaar zo'n 5,5 miljard dollar bedragen. Daarvan zal 2,74 miljard dollar gerealiseerd worden op de...
China wordt dit jaar nog de op een na grootste reclamemarkt ter wereld, aldus eMarketer. Door de gevolgen van natuurrampen en blijvende economische problemen zou de...
Eerder deze maand werd bekend dat LinkedIn een nieuwe functie standaard had aangevinkt, een optie waarvoor niet om toestemming gevraagd werd, iets wat ze eigenlijk wel...