Social-Networking boost internetgebruik

Vorig artikel Volgend artikel
1166281463snetworks

Een studie van de EIAA (European Interactive Advertising Association) toont aan dat de toename van het internetgebruik nauw verbonden is met de beschikbaarheid van breedband in Europa

Belangrijkste resultaten

* Websites voor "social-networking" worden tenminste eenmaal per maand gebruikt door een derde van de Nederlandse internet-gebruikers * Nederlandse internet-gebruikers zijn gemiddeld 10,9 uur per week online * 74% van de Nederlandse internet-gebruikers maken nu gebruik van breedband voor hun belangrijkste internet-aansluiting. * 66% van de Nederlanders gebruikt het internet tijdens het weekend * De uitgaven voor online-reclame in Nederland zullen aanzienlijk groeien tegen 2008

Social-networking en het verkrijgen van nieuwe persoonlijke contacten via internet-telefonie, instant messaging en online-forums zal het internet-gebruik doen toenemen, dit blijkt uit deze studie die deze week werd voorgesteld.

De studie EIAA Mediascope Europe 2006 komt tot de conclusie dat 34% van de Nederlandse internet-gebruikers social-networking-websites bezoeken, een stuk meer dan het Europese gemiddelde van 23%. De studie toont bovendien aan dat de toename van het aantal breedband-aansluitingen een positieve impact heeft gehad op de tijd die Nederlandse internet-gebruikers gemiddeld online zijn (10,9 uur). Bovendien is het aantal verschillende websites die bezocht worden gestegen, daaronder shopping-sites en lokale informatie- en nieuwsites.

Ook het gebruik van online-radio en het aantal muziek-downloads is gestegen. De EIAA-leden in Nederland zijn o.a. Microsoft Internet Advertising Solutions, AdLINK Internet Media en Orange.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies