De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Twinkle schrijft: De meeste consumenten zoeken online naar producten nadat ze advertenties in tijdschriften hebben gezien. Dat blijkt uit onderzoek van BIGresearch LLC in opdracht van de Retail Advertising and Marketing Association (RAMA). Ook het lezen van artikelen in tijdschriften zorgt ervoor dat consumenten vervolgens online gaan zoeken.
Motivatie online zoeken Het onderzoek bekeek wat consumenten motiveert om online naar producten te zoeken. Het grootste deel van de respondenten, 47,2 procent, doet dit na het zien van advertenties in tijdschriften. Door 43,7 procent van de respondenten wordt na het lezen van een artikel naar een product gezocht. Naast tijdschriften motiveren offline advertenties in kranten en reclame op televisie het meest om online te zoeken. Respectievelijk 42,3 en 42,8 procent van de respondenten noemt dit.
Mannen en vrouwen Uit het onderzoek komen ook verschillen tussen mannen en vrouwen naar voren. Vrouwen zoeken online als ze een geprinte voordeelbon hebben (41,8 procent van de vrouwen versus 29 procent van de mannen) en na het zien van in-store acties (29 procent versus 24,5 procent). Mannen zeggen online naar producten te zoeken na face-to-face contact. Dit wordt door 36,1 procent van de mannen genoemd, versus 29,5 procent van de vrouwen.
Resultaten zoektocht bespreken Dat eerst online wordt gezocht voordat offline wordt gekocht, blijkt ook uit dit onderzoek. Ruim 92 procent van de respondenten doet dit ‘regelmatig’. Ook worden resultaten van de zoektocht vervolgens besproken. 69,5 procent van de respondenten doet dit in persoonlijke gesprekken, 53,1 procent via e-mail, 50,9 procent via de telefoon en bijna eenderde bespreekt dit via de mobiele telefoon. Onder jongeren (18 tot 24 jaar) zijn chat (37,5 procent) en sms (23,7 procent) populair. Bron: Internet Retailer via Twinkle
Verder lezen over Chat
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Online16.10.2023
Tijdmachine: MSN Messenger maakte alle ouders boos
DC Business27.09.2023
Zo kan jij je bedrijf versterken met een chatbot
Online19.09.2023
Google’s AI Bard is nu beter in Nederlands
Verder lezen over Reclame
Advertising26.04.2024
YouTube wil straks ook reclame laten zien als je pauzeert
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerVerder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024