Nederlandse talenten winnen YouTube NextUp-competitie

Vorig artikel Volgend artikel
Nederlandse talenten winnen YouTube NextUp-competitie

YouTube heeft de 25 Europese winnaars van de YouTube NextUp-competitie bekend gemaakt. Onder hen zijn 2 Nederlandse YouTube-kanalen: Jerome Fitness en Cinemates. De competitie is bedoeld om mensen met een eigen kanaal op YouTube, de zogenaamde YouTube-partners, te stimuleren carrière te maken via YouTube en zo de sterren van de toekomst te worden. De winnaars worden een week lang getraind en gecoacht in de nieuwe ‘Creator Space’ van YouTube in Londen.

We richten ons op jonge creatieven uit de YouTube-community die hun carrière een kickstart willen geven. We willen de carrières van deze acteurs, muzikanten en regisseurs een boost geven zodat ze de sterren van de toekomst kunnen worden. De YouTube-partners zijn nu al goed voor miljarden views per jaar en sommige verdienen daar veel geld mee”, aldus Tineke Meijerman, woordvoerder bij YouTube Nederland. “We zijn blij met de hoeveelheid inzendingen van hoge kwaliteit waaruit de passie en het talent van de YouTube-community blijkt.”

Nederlandse winnaars
- Jerome Fitness: Jeroen Vissers uit Prinsenbeek, Noord-Brabant, maakt video’s waarin hij fitnessoefeningen demonstreert en tips geeft over voeding en beweging. Hij wil graag andere inspireren om gezonder te gaan leven en met 4 miljoen views en 15.000 abonnees op zijn YouTube-kanaal bereikt hij veel fitness-fans. Bekijk hier de inzending van Jerome Fitness.

- Cinemates: Peter de Harder en Kelvin Boerma uit Appingedam, Groningen, zijn de bedenkers van en de acteurs in de video’s van Cinemates. Hun droom is om ooit grote Hollywood-films te regisseren. Via hun YouTube-kanaal laten ze hun creatieve talenten zien in korte films met veel special effects. Op dit moment hebben ze ruim 2,3 miljoen views en meer dan 24.000 abonnees. Bekijk hier de inzending van Cinemates.

YouTube Creator Space
De 25 winnaars worden een week lang getraind en gecoacht in de nieuwe ‘Creator Space’ van YouTube in Londen. In deze creatieve omgeving kunnen de winnaars gebruik maken van professionele apparatuur, zoals editing suites en audiovisuele apparatuur. Daarnaast ontvangen de winnaars een filmuitrusting ter waarde van 4.000 euro en 3.000 euro om te investeren in de kwaliteit van hun video’s. Bovendien helpt YouTube hen om de kwaliteit van hun video’s te verbeteren, hun video’s te promoten en bij het creëren en vasthouden van publiek.

YouTube NextUp-competitie
YouTube-partners uit deelnemende landen (Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje, Polen, Rusland en het Verenigd Koninkrijk) konden deelnemen aan de competitie, mits ze tenminste zes publieke video’s hadden geupload en hun kanaal tussen de 5.000 en 100.000 abonnees had. De volledige lijst met alle winnaars is hier te vinden.