Schiphol verkozen tot 'sociaalste' luchthaven ter wereld

Vorig artikel Volgend artikel
Schiphol verkozen tot 'sociaalste' luchthaven ter wereld

Gisterenavond is Amsterdam Airport Schiphol tijdens het 'Eye For Travel' event in het Amsterdamse Mövenpick Hotel uitgeroepen tot de luchthaven die wereldwijd het beste gebruik maakt van social media. Drie jaar geleden is Schiphol begonnen met het actief benaderen en gebruiken van social media. Sinds januari 2011 worden Facebook, Twitter en YouTube intensief gebruikt om de reizigersbeleving te optimaliseren.

Red Urban heeft hierin een belangrijke adviserende rol. Koen de Groot, Managing Director bij Red Urban, vult aan: "Schiphol is een centrum van sociale communicatie van waaruit heel veel gepost, ingecheckt en gedeeld wordt. Het bedrijf Schiphol heeft dit op waarde geschat door op een heel professionele manier via alle relevante afdelingen social media belangrijk te maken en deel uit te laten maken van de dagelijkse praktijk. Dat dit nu gewaardeerd wordt is fantastisch."

Met de gewonnen 'SimpliFlying award' troeven ze de andere genomineerde luchthavens, London Heathrow Airport en London Gatwick Airport, af. In het juryrapport is te lezen: "Terwijl de meeste luchthavens aarzelend Social Media beginnen te gebruiken, toont Schiphol duidelijk leiderschap in deze manier van communiceren. Met unieke en aansprekende initiatieven, laat de luchthaven zien dat zij beseft dat een langdurige band met passagiers nodig is om voorkeursmerk te worden. Door haar constante en evenwichtige gebruik van Social Media is Schiphol de beste luchthaven in de wereld op dit gebied geworden."

KLM Royal Dutch Airlines werd overigens verkozen tot beste vliegmaatschappij die gebruik maakt van social media.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies