Usability Award voor Wehkamp.nl

Vorig artikel Volgend artikel
1177315738usabilityaward

Sinds 2001 worden door 2C Usability de Usability Awards uitgereikt. De Award staat voor de meest gebruikersvriendelijke website.

Wehkamp.nl won dit jaar de prijs en liet de websites www.tweedekamer.nl en www.interpolis.nl achter zich. De tweede prijs voor de tweede kamer is opvallend aangezien de website in 2005 nog de “webflop” kreeg voor de meest teleurstellende website.

Tot 10 april konden websites aangemeld worden voor een nominatie. Dat leverde uiteindelijk een lijst met tien nominaties op: www.axa.nl, www.belvilla.nl, www.enschede.nl, www.interpolis.nl, www.nl.bol.com, www.ohra.nl, www.tweedekamer.nl, www.wehkamp.nl, www.werkenbijdemarine.nl en www.zoover.nl. Uiteindelijk ging Wehkamp er dus met de prijs vandoor.

Volgens het juryrapport slaagt Wehkamp.nl erin, ondanks de drukke site, “de bezoeker snel een vertrouwd gevoel te geven”. De bezoeker voelt zich echt in een winkel. De belangrijkste positieve punten uit het juryrapport: - producten zijn snel te vinden - hyperlinks en knoppen zijn goed herkenbaar - gebruiker houdt een goed totaaloverzicht - helder bestelproces Bekijk het hele juryrapport.

Volgens 2C Usability zijn er dit jaar 800 sites aangemeld, waaruit de tien nominaties naar voren zijn gekomen. Het belang van usability is mijns inziens groot, dus ook een prijs als deze. Helaas is het bij dit soort verkiezingen altijd de vraag of de winnaar ook daadwerkelijk de beste site van Nederland heeft, gezien het feit dat een site zelf aangemeld moet worden.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies