Ben over twijfelende Nederlanders

Vorig artikel Volgend artikel
Ben over twijfelende Nederlanders

Ben, het simkaart-zusje van T-Mobile, heeft onderzoek gedaan naar het begrip "twijfels". Zo twijfelen we vaak over onze kledingkeuze, het gewicht, de haardracht en het avondeten. Opvallend is dat meer dan driekwart van de 850 ondervraagden nooit twijfels heeft over de relatie of het huwelijk. 64% zegt meermalen per week te twijfelen.

Daarnaast twijfelen we het meest aan onze baan of opleidingskeuze en vervolgens aan ons uiterlijk. Ruim twee derde van de respondenten ligt ‘s nachts wel eens wakker door twijfel over o.a. het welzijn van vrienden en familie, dingen op het werk en de relatie of het huwelijk. Verder valt op dat één op de tien Nederlanders twijfelt aan de eigen seksuele prestaties en dat 5% in het afgelopen half jaar heeft getwijfeld over vreemdgaan.

Vrouwen liggen beduidend vaker te tobben in hun bed (77% vs. 62%). Vier keer zoveel vrouwen liggen ’s nachts wakker over het krijgen van kinderen, terwijl mannen veel vaker nadenken over het starten van een eigen bedrijf. Verder blijkt dat vrouwen meer twijfelen over hun uiterlijk, hun gewicht, dagelijkse kledingkeuze en haardracht dan mannen. Mannen aan de andere kant twijfelen vaker over abonnementen, contracten, en lidmaatschappen.

63% van de ondervraagden is het afgelopen jaar gaan twijfelen aan de Nederlandse economie. De helft van hen vindt dat ze teveel verplichtingen heeft. Een derde twijfelt of ze niet op een goedkopere brandstof moet gaan rijden.

Uiteraard wilde Ben ook weten hoe het zat met twijfels over mobiele telefonie. Van alle abonnementen variërend van een krantenabonnement tot het abonnement voor de televisie, twijfelen Nederlanders het meest aan het abonnement voor de mobiele telefoon. Belangrijkste redenen hiervoor zijn de kosten, een nieuwe mobiele telefoon en de contractsduur.

Een op de tien Nederlanders wil zich in het huidige economische klimaat liever niet binden aan een lang contract. Bovendien twijfelt ruim een op de drie respondenten aan het mobiele abonnement. De helft van deze mensen vindt bovendien dat ze te veel verplichtingen hebben. Een op de vier zegt te twijfelen over de contractsduur van het mobiele abonnement. Een op de vijf prepaid bellers noemt deze reden om geen mobiel abonnement af te sluiten.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies