Applicaties groter succes bij smartphones dan bij tablets

Vorig artikel Volgend artikel
Applicaties groter succes bij smartphones dan bij tablets

Volgens Express.be blijken smartphones voor veel applicaties populairder dan tablets.  Dat is tevens de conclusie van een rapport van consulent Kantar Media. De vaststelling bevestigt volgens Kantar dat smartphones voor bedrijven een belangrijk platform blijven om het engagement van de consument te stimuleren. De consulent waarschuwt daarbij dat de tablet weliswaar aan populariteit wint, maar de smartphone nog altijd het apparaat blijft dat de consument nagenoeg vierentwintig per dag bij zich draagt.

Kantar Media stelde vast dat 37 procent van de bezitters van een smartphone entertainment-applicaties hebben gedownload. Bij tablets daalt dat cijfer echter tot 18 procent. In de entertainmentsector is die kloof met respectievelijke scores van 32 procent en 19 procent minder groot. Ook bij nieuwsapplicaties blijkt 27 procent van smartphone-gebruikers applicaties te downloaden, tegenover 11 procent bij de tablet-populatie. Met respectievelijke scores van 25 procent en 15 procent wordt eenzelfde tendens opgemerkt bij muziekapplicaties.

De grootste kloof wordt echter opgemerkt in de gezondheidssector, waar 11 procent van de smartphone-gebruikers applicaties heeft gedownload, tegenover amper 3 procent bij het tablet-publiek. Shopping-applicaties, die een belangrijke impact kunnen hebben op de retailsector, halen bij de smartphones een penetratie van 18 procent, maar slechts 10 procent bij de tablets. De onderzoekers merken dan ook op dat adverteerders en uitgevers door de toenemende populariteit van de tablets de noodzaak aan bijkomende investeringen in de smartphone-markt niet mogen vergeten. Bron: Express.be

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies