What the *bliep: jongeren willen telecomwereld wakker schudden

Vorig artikel Volgend artikel
What the *bliep: jongeren willen telecomwereld wakker schudden

Dat veel Nederlanders elke maand een duurdere telefoonrekening krijgen dan dat ze verwacht hadden, is tegenwoordig niet echt een verrassing meer. Veel jongeren hebben tegenwoordig een smartphone waarmee ze voornamelijk gebruik maken van internet. Naast bellen en sms'en gebruiken zij voornamelijk apps als WhatsApp, Facebook en Twitter

Vijf jongeren hebben onlangs de website What the *bliep opgericht waar ze in verschillende filmpjes en artikelen misstanden in de telecomwereld aan de kaak stellen. Zo ontdekten zij nog nog nooit gepubliceerde verhalen over hoe verschillende mobiele providers extra geld verdienen aan de trouwste en loyaalste klanten. Aangezien mobiele providers ook enorm veel geld verdienen aan jongeren, besloten zij deze verhalen bekend te maken om voor eens en altijd te laten zien hoe telecommaatschappijen te werk gaan.

Vandaag zal op een persconferentie in Amsterdam bekend gemaakt worden dat er een nieuwe mobiele provider op de markt komt die de naam *bliep draagt. De jongeren achter What the *bliep zijn op diverse manieren betrokken bij deze nieuwe mobiele provider, maar toch zal deze mobiele provider door een andere partij opgezet worden. Één van de initiatiefnemers achter het concept, Robert van Hoesel, vertelde tegen jongerenweblog Stuiterbeesten dat 'de telecomwereld in één klap wakker geschud zal worden'. Uiteraard hopen wij na deze persconferentie meer te kunnen vertellen over deze nieuwe mobiele provider.

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies