Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

Steeds meer marketingbudget gaat naar visuele content

Twee op drie marketeers geeft meer uit aan video en grafisch ontwerp

Vorig artikel Volgend artikel

Marketingmanagers verwachten de komende jaren meer uit te geven aan visuele content. Met name video en grafisch ontwerp zijn populaire investeringen.

Redenen visuele content

Twee op de drie marketingmanagers (66 procent) verwacht dat het budget voor visuele content volgend jaar stijgt. Slechts 3 procent wil hier minder aan uitgeven, de resterende 31 procent houdt het budget gelijk. De belangrijkste redenen voor het inzetten van visuele content zijn de relatief hoge mate van interactie, de populariteit van visuele content op social media en de emotionele aantrekkingskracht van visuals.

Vorm van visuele content

Grafisch ontwerp en video zijn de meest populaire vormen van visuele content; ze worden door ongeveer 70 procent van de marketeers ingezet. De meerderheid maakt gebruik van interne resources om deze content te ontwikkelen.

Meten van visuele content

Vier op de vijf geven aan dat ze de ROI van visuele content meten. Twee derde heeft een positieve ROI op visuele content. De meest gebruikte KPI's zijn het aantal views, likes en unieke viewers. Opvallend genoeg worden click-through rates slechts door 15 procent gebruikt om het succes van visuele content te meten.

De merken die het meest gewaardeerd worden om hun visuele communicatiestrategie zijn Apple, YouTube en Coca-Cola.

Onderzoek via Lewis.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies