Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Heb je een toffe Reel gemaakt, dan wil je die waarschijnlijk ook op andere social media delen dan alleen Instagram. Dat is een goed idee, maar Instagram gedraagt zich daarin toch wat jaloers. Wil je een Reel naar TikTok sturen, dan kun je de audio ervan gedag zeggen. Die haalt Instagram eruit, puur om te zorgen dat je vooral Reels blijft gebruiken.
Van TikTok naar Instagram
Mocht je denken: oke, dan maak ik wel een TikTok en plaats ik die door op Instagram, dan heb je op zich slim gedacht. Echter kiest Instagram ervoor om content waarin een TikTok-logo zit achteraan in de rij te zetten binnen zijn algoritme. Lastig, want dat zit in alle TikTok-video’s, tenzij je die er zelf uithaalt met een app van derden. Instagram heeft TikTok enorm gekopieerd, maar duldt overduidelijk zelf dan weer geen kopieergedrag van zijn gebruikers.
Is er een oplossing voor dit euvel? Zeker: Instagram wil namelijk dat je je Reel eerst op Instagram post. Alleen dan kun je ook de audio meeverhuizen naar andere social media. Dat was een maand geleden nog heel anders, want toen kon je ook een ongeplaatste Reel met audio en al naar TikTok exporteren. Erg flauw van Instagram, maar het is wel logisch: het wil Reels succesvol maken en als mensen de toffe tools die het biedt gebruiken om zichzelf op TikTok groot te maken, dan is het natuurlijk niet helemaal eerlijk dat Instagram daar dan niet de vruchten vn kan plukken.
Reels zonder audio
Aan de andere kant kun je stellen dat Instagram het hele Reels-platform aan TikTok te danken heeft. Het is al een jaar flink hard bezig om TikTok in allerlei opzichten te kopiëren. Tot het volledig vertiktokkiseren van Instagram aan toe, waardoor videocontent ineens het belangrijkste was en foto’s moesten wijken. Dat kreeg enorm veel kritiek van de gebruikers van Instagram, waardoor het dat nog even heeft teruggedraaid, maar alsnog zet het hoog in op zijn Reels. Zo hoog, dat het hierin geen concurrentie kan verdragen. Ook niet als die concurrentie eigenlijk simpelweg de eerste was met het idee. En ja, dat blijft toch erg flauw.
Zou het nog een technische fout kunnen zijn: dat kan zeker, maar we weten dat Instagram er vanalles aan doet om TikTok te beconcurreren. TikTok is zelf ook niet heilig: dat laat je video’s die nog niet af zijn niet downloaden: sowieso niet als ze geen watermerk hebben. Instagram heeft geen watermerk, maar dus wel als nadeel dat de audio zomaar kan verdwijnen als je niet eerst publiceert. Jammer, want de oplossingen die Instagram biedt voor het aanpassen en verrijken van je video zijn erg leuk. Tegelijkertijd wel zo netjes om dat dan ook op het platform te plaatsen waarbij die tools horen.
Verder lezen over Instagram
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media11.04.2024
Instagram gaat gevraagd én ongevraagd naakt blurren
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Nieuws01.04.2024
1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Social Media27.03.2024
Je kind van 13 op social media? Het is op deze plek verboden
Social Media23.03.2024
Deze week viral: Drentse Beyoncé en Star Wars op Empire State
Social Media20.03.2024
Threads toont eindelijk de trending topics
Verder lezen over Social Network
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media25.04.2024
Threads groeit: heeft 150 miljoen maandelijks actieve gebruikers
Social Media24.04.2024
Look between X and Y on your keyboard: wat betekent de viral trend?
Social Media23.04.2024
Veel consumenten bezorgd om nepnieuws rondom verkiezingen
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Social Media13.04.2024
Deze week viral: een paleisje, Boer Harm en de Zweedse prins
Verder lezen over TikTok
Social Media25.04.2024
TikTok gaat je toch niet betalen om TikTok te kijken
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media18.04.2024
Twitch kopieert van social media: komt met TikTok-achtige feed
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Gaming11.04.2024
Fortnite en TikTok tegelijk: straks kan het
Social Media09.04.2024
TikTok lanceert straks een Instagram-copycat: TikTok Notes
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Social Media31.03.2024
Deze week viral: vriendelijke voetballers en verwarde pup
Verder lezen over Viral Video
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media10.03.2024
Deze week viral: nieuwe Mario-animatiefilm en de baby van Messi
Social Media25.02.2024
Deze week viral: Leeds’ voetbalfans en dansende beveiliger
Social Media31.01.2024
TikTok verliest morgen waarschijnlijk heel veel muziekopties
Grote artiesten weg: TikTok en Universal ruziënSocial Media21.01.2024
Deze week viral: GTA door Hyundai en heel veel wintersport
Social Media14.01.2024
Deze week viral: feestende voetballer en natuurschoon op Antarctica
Video11.12.2023
De best bekeken YouTube-video’s van 2023 zijn een verrassende mix
Entertainment26.10.2023