Marketing27.02.2024

Zeeman opent eigen virtuele winkel in Roblox tijdens Fashion Week


Zeeman is niet vies van een marketingstunt en opent een eigen virtuele winkel in Roblox tijdens de Fashion Week om het probleem van jongeren die veel geld uitgeven aan luxe merken in online videogames aan de kaak te stellen. Wereldwijd spenderen gamers miljarden aan virtuele items, waaronder kleding voor hun avatars. Zeeman wil laten zien dat je er in de digitale wereld ook goed uit kunt zien zonder veel te betalen.

Met meer dan 70 miljoen dagelijkse gebruikers is Roblox een populaire bestemming voor dure modemerken. Zeeman wil dit fenomeen onder de aandacht brengen door tijdens de Fashion Week een eigen brandstore te openen in Roblox. De winkel biedt tijdloze basics aan voor de laagste prijs binnen Roblox. Avatars kunnen de store binnenstappen en persoonlijk worden begroet door NPC Sailor Stan. Hier vinden ze Zeeman basics zoals T-shirts, sokken en boxers, perfect om te dragen over dure merkkleding als statement.

Lees ook: 5 dingen die je moet weten voordat je aan Roblox begint

Speciaal voor Roblox gebruikers

De campagne omvatte verschillende influencers en creators, waaronder Meisje Djamila en Lotte uit Nederland en Beley en Ronja uit Duitsland. Zeeman lanceerde de virtuele winkel gisteren voor alle Roblox-gebruikers en zal enkele maanden in de lucht blijven. De basics blijven gedurende deze periode beschikbaar voor de laagst mogelijke prijs. Bovendien gaf Zeeman enkele gelimiteerde items gratis weg tijdens de livestream.

Zeeman benut hiermee zijn bekendheid als winkel voor kwalitatieve basics en textiel voor het hele gezin, tegen de laagst mogelijke prijs. Met meer dan 1.350 winkels in verschillende landen en een online shop, blijft Zeeman zijn missie voortzetten om betaalbare kwaliteitsproducten aan te bieden, terwijl het zuinig blijft op mensen, middelen, milieu en maatschappij.

Zeeman opent een eigen virtuele winkel in Roblox tijdens de Fashion Week
Zeeman opent een eigen virtuele winkel in Roblox tijdens de Fashion Week
Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Gamification

​Halo-held Master Chief is de nieuwe gids in Waze

Navigatie-app Waze is een stukje beter geworden, want je kunt nu in plaats van naar een auto kijken kiezen voor Warthog of Ghost uit de bekende gameserie Halo. De Microsoft-shooterserie met hoofdrolspeler Master Chief is...

Automotive04.08.2021

​Halo-held Master Chief is de nieuwe gids in Waze

Gamification in de praktijk: 5 succesvolle cases

Gamification wordt tegenwoordig steeds vaker ingezet. Niet alleen in de wetenschap, het onderwijs en bij politiek-maatschappelijke kwesties is gamification een handige manier om mensen het laatste duwtje in de juiste ric...

Marketing24.11.2020

Gamification in de praktijk: 5 succesvolle cases

3 manieren om gamification in te zetten met Black Friday

Black Friday is een paar jaar geleden overgewaaid vanuit de Verenigde Staten naar Nederland en gaat een steeds grotere rol spelen in de (online) retail wereld. Je kunt er als winkelier, maar ook als consument haast niet...

Marketing09.11.2020

3 manieren om gamification in te zetten met Black Friday

Een online adventskalender is dé perfecte marketingtool voor de feestdagen

Nog even en dan staan de feestdagen voor de deur. Voor veel online marketeers is het dan ook weer de vraag: ‘op welke originele manier kan ik mijn producten of diensten tijdens de feestdagen onder de aandacht brengen b...

Marketing02.11.2020

Een online adventskalender is dé perfecte marketingtool voor de feestdagen

Gamification en online marketing: de perfecte match!

De afgelopen jaren maakt gamification een opmars als effectief marketingmiddel in bijvoorbeeld het onderwijs, de politiek en handhaving in de openbare ruimte. Maar ook in de online wereld worden spelelementen steeds vake...

Marketing26.10.2020

Gamification en online marketing: de perfecte match!

Wat is gamification en hoe zet je het in als online marketeer?

In de wetenschap, het onderwijs en in de marketing wordt gamification volop ingezet. Door gamification in te zetten voor je bedrijf of merk is het mogelijk om te zorgen voor meer conversies, naamsbekendheid en engagement...

Marketing19.10.2020

Wat is gamification en hoe zet je het in als online marketeer?

Gamification maakt zelfs boekhouden leuk voor ZZP’ers

Boekhouden is nou niet bepaald een hobby voor de meeste mensen. Software-ontwikkelaar Informer heeft precies voor die groep, die vaak bestaat uit ZZP'ers en andere kleinere ondernemers uit het MKB, hun boekhoudsoftware a...

Online09.10.2017

Gamification maakt zelfs boekhouden leuk voor ZZP’ers

Informer helpt ondernemers door ze te laten spelen
​Gamificatie – het beste uit twee werelden: leuker werk én besparingen voor bedrijven

We leven in een maatschappij waarin we als mens verwend zijn op het gebied van entertainment. We hoeven ons tegenwoordig nooit te vervelen; door middel van streaming-services kunnen we op elke willekeurige plek en op elk...

Gaming25.09.2015

​Gamificatie – het beste uit twee werelden: leuker werk én besparingen voor bedrijven