De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Kranten hebben het zwaar te verduren, minder abonnees, teruglopende oplagen. Krantenbedrijven moeten dus meer doen dan alleen een krant drukken. Ze moeten samenwerken met andere media zoals radio en televisie.
Alleen dan kunnen jongeren worden bereikt en kunnen kranten zich overeind houden, aldus Pieter Broertjes, hoofdredacteur van de Volkskrant. ‘Het trage en ietwat ouderwetse krantenbedrijf moet een swingend multimediabedrijf worden of een enkeltje nemen naar het Persmuseum’.
Het is de vraag of de traditionele krant nog jongeren bereikt. Volgens het CPB besteden jongeren van 12 tot 19 jaar nog maar één minuut per dag aan het lezen van een krant. Wellicht kan PCM een voorbeeld nemen aan nu.nl. Deze uitgever heeft totaal geen probleem met het bereiken van jongeren! (lees meer op zibb.nl)
Verder lezen over NU.nl
Mobile07.05.2013
NU.nl lanceert vernieuwde smartphone en tablet app voor Android
Mobile06.12.2012
Mobiele inspirator: Brechtje de Leij [interview]
Mobile22.11.2012
Herlancering NU.nl apps succesvol
Social Media01.09.2011
Een Social TV gids voor de iPad
Online27.07.2011
Nu.nl scoort goed op het web, mobiel en tablet
Online07.06.2011
Vernieuwde website Nu.nl
Social Media26.05.2010
NuLive geeft overzicht belangrijk twitternieuws
Online26.06.2009
Historisch fotoplatform van Nu.nl
Verder lezen over Televisie
Entertainment28.03.2024
4 dingen die je moet weten als je aan een tv-programma meedoet
Gadgets15.03.2024
Vijf veelgestelde vragen over tv’s beantwoord
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Gadgets12.03.2024
Schermen veroorzaken communicatie-achterstand bij kinderen
Gadgets11.03.2024
TV kopen? Dit is het verschil tussen LCD, OLED, QLED en mini-led
Entertainment09.03.2024
Wie is de Mol S24 – Finale: wie is uiteindelijk De Mol?
En de Mol is...Entertainment02.03.2024