LinkedIn introduceert 'Showcase Pages'

Vorig artikel Volgend artikel

Wereldwijd hebben al meer dan 300 miljoen bedrijven een Company Page om hun bedrijf te profileren op LinkedIn. Vandaag voegt het zakelijke sociale netwerk een nieuwe mogelijkheid toe voor bedrijven met meerdere sterke merken: "Showcase Pages".

Vanaf nu kunnen organisaties ook specifieke pagina's per merk, campagne of ander initiatief creëren. Dit stelt organisaties in staat om de content af te stemmen op specifieke deelgebieden in hun business en zo met de juiste professionals in de juiste context te communiceren.

LinkedIn-leden kunnen Showcase Pages volgen op dezelfde wijze als bij een Company Page. Op het moment dat leden een Company Page volgen, krijgen zij updates van de Showcase Page op hun LinkedIn feed te zien. Dit werkt zowel op de desktop, smartphone als op de tablet. Daarnaast kunnen organisaties meer mensen dan alleen volgers van de Showcase Page bereiken door het inzetten van Sponsored Updates.

LinkedIn introduceert 'Showcase Pages'

Hoe werkt het voor bedrijven?
Huidige Company Page beheerders kunnen Showcase Pages maken en toegang geven aan andere beheerders om de pages te managen. Net als bij Company Pages kunnen beheerders de resultaten monitoren van campagnes binnen Showcase Pages.

Pilot-fase
De introductie van Showcase Pages past bij de belofte van LinkedIn om laagdrempelige oplossingen te ontwikkelen die bedrijven in staat stellen om te zorgen dat de juiste boodschappen goed getarget worden en er engagement ontstaat. In de testfase is nauw samengewerkt met een handvol toonaangevende bedrijven. Zo werkten onder andere Adobe, Cisco, Microsoft en HP mee om het nieuwe product te optimaliseren.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies