Nieuwe eigenaren Myspace: 'Het huidige internet is best wel saai'

Vorig artikel Volgend artikel

Facebook is misschien wel de onbetwiste koning op het gebied van sociale netwerksites, maar Myspace gooit het op een andere boeg. Sinds Myspace nu in het bezit is van Specific Media, hebben ze grootse plannen om de website weer helemaal populair te maken. Na een lange periode waarin Myspace vanaf de grond is opgebouwd, kwam het bedrijf in september met een teaser video, die de lucht in was gegooid door mede-investeerder Justin Timberlake. 

Het filmpje veroorzaakte behoorlijk wat enthousiaste reacties, maar liet meteen zien dat Myspace het totaal anders aan wil pakken. Ze zullen zich niet gaan richten op Facebook als voornaamste concurrent, maar ze willen er een sociaal netwerk van maken op het gebied van muziek. Als concurrenten noemden de nieuwe eigenaren diensten als Spotify en Deezer. 

Er is veel aandacht besteed aan het design en de user interface. Het design heeft stiekem ook wel wat weg van de bekende 'Metro-stijl' uit Windows 8. De website zal een gigantische catalogus bevatten met streamingmuziek. Met een database van meer dan 42 miljoen tracks van bekende en minder bekende artiesten zouden ze in één klap groter kunnen worden dan Spotify en Deezer bij elkaar. De eerste bèta-testers zullen de komende week een uitnodiging ontvangen om de website uit te testen. Wanneer de website beschikbaar is voor het publiek, is nog niet bekendgemaakt. 

Nichal Joosse