Nieuwe generatie sociale netwerken meer privé

socialmedia Terwijl veel mensen nog steeds streven naar honderden Facebook 'vrienden' en duizenden Twitter volgers, kiezen andere social media gebruikers voor kleinschalige netwerken. Deze social media gebruikers hebben meer behoefte aan privacy, ergeren zich aan de grote hoeveelheid (non)informatie die gedeeld wordt of vinden het bijwerken van al die social media netwerken maar vermoeiend. lees meer

socialmedia Wat is een goede graadmeter om het imago van bedrijven in de ICT-branche te meten? Computable brengt jaarlijks de 100 krachtigste ICT bedrijven van Nederland in kaart naar omzet. Maar bedrijfswaarde is ook steeds meer afhankelijk van de online betrokkenheid van de achterban. Inzicht in deze waardevolle data en daar vervolgens weer effectief op inspelen is cruciaal om te overleven. Een digitale strategie is een must om mee te gaan met de tijd. De entertainment industrie is daar een goed voorbeeld van.

Om de social media waarde van de bedrijven in kaart te brengen is L&DJ PR is een samenwerking gestart met Rankingz. Zij lanceerden onlangs de digitale ICT Top 100 variant op de Computable Top 100, de Social Media ICT Top 100. Hier wordt dagelijks gemeten welke spelers online en social media kanalen het beste inzetten als het gaat om engagement met de achterban.

Ofwel: welke bedrijven weten het klassieke zenden effectief om te zetten in dialoog met de eindgebruikers? Iedere dag weer moeten bedrijven vechten om aandacht op de tijdslijn van de klant. Doen ze dit goed, dan eindigen ze hoog op onze dynamische ranglijst. De positionering van de bedrijven in de lijst hangt dus af van de verschillende social media kanalen die zijn ingevoerd en de activiteiten op deze platforms. De dynamische ranglijst wordt momenteel aangevoerd door respectievelijk Google, Microsoft en Verizon. lees meer

Social Media ICT Top 100: gebrek aan engagement bij veel ICT-bedrijven
Tags: engagement

socialmedia Dat social media onthouden wat we delen, is een publiek geheim. Recentelijk kwam Facebook in het nieuws, omdat het informatie wil gebruiken uit je privéberichten. Is de maat vol?

Online privacy is een controversieel onderwerp dat al jaren in de aandacht staat op nieuwssites, congressen en zelfs bij de politieke debatten. De meningen lopen uiteen van ‘privacy is dood’ tot ‘privacy is macht’ of zelfs ‘privacy is voor losers’.

Privacy bestaat niet
Feit is dat instanties, of dit nu overheden of bedrijven zijn, in een gouden eeuw leven qua data. Nog nooit deelden we publiekelijk zoveel. Onze privacy staat dan ook onder druk, want we willen niet alles delen. Dit voelen we zeker als we met onze neus op de feiten worden gedrukt en spionage van de NSA boven tafel komt. De huidige situatie wordt zelfs vergeleken met het boek 1984 van George Orwell. lees meer

Privacy op social media onder druk

socialmedia Consumenten hebben op het gebied van databescherming evenveel vertrouwen in buitenlandse geheime diensten als in sociale netwerken. Zo blijkt uit een enquête van het Global Research Business Network (GRBN) onder een paar duizend consumenten in Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. De onderzoekers stellen dat slechts 4% van de ondervraagden toegeeft een groot vertrouwen te hebben in sociale netwerken, terwijl 53% een groot wantrouwen heeft. Ook bij buitenlandse geheime diensten heeft 4% het over een groot vertrouwen, terwijl 57% zegt zich tegen die organisaties bijzonder terughoudend op te stellen. lees meer

Sociale netwerken even onbetrouwbaar als spionagediensten?
"Creatie en analytics combineren belangrijk voor het snel ontwikkelen social content"

socialmedia Om de resultaten van social content beter en sneller inzichtelijk te maken gaat het bureau We Are Blossom per direct in zee met Socialbakers. Socialbakers helpt en adviseert meer dan eenvijfde van de Global Fortune 500 bedrijven. Samen willen de bedrijven bouwen aan snellere innovatie op het gebied van social creativity en social analytics in Nederland. lees meer

"Zorg investeert in social media, maar durf ontbreekt"
socialmedia Zorginstellingen zijn van plan meer te investeren in social media. Maar liefst 41 procent geeft aan het gebruik te intensiveren en 10 procent wil een start maken. Ze hebben het dan vooral over Twitter en Facebook. In veel gevallen ontbreekt echter een heldere aanpak. Een derde van de instellingen mist het overzicht en een kwart weet niet welke... lees meer
Verschillen in sexe, opleiding, inkomen bij gebruikers van social media
socialmedia In vervolg op mijn Dutchcowboys artikel over Facebook gebruik zoals verzameld door Pew Research, zou ik nog verslag doen wat dit onderzoek ons leert over het gedrag van US gebruikers op Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram en Pinterest. Het onderzoek heeft wel zijn beperkingen omdat bijvoorbeeld social netwerken van YouTube en Google+ niet... lees meer
socialmedia Retailers kunnen het zich niet meer permitteren niet aanwezig te zijn op sociale media. Dat is de conclusie van een onderzoek (PDF) van consulent Infosys onder consumenten en retailers in de VS. 38% van de consumenten communiceert met merken via het Facebook-account van het bedrijf, terwijl slechts 36% gebruik maakt van de originele website van... lees meer
Retail kan sociale media niet meer negeren
Susan Wojcicki is Youtube's nieuwe CEO
socialmedia Google heeft bekend gemaakt dat er een nieuwe CEO is aangesteld bij Youtube. Susan Wojcicki, iemand die we al een tijd kennen binnen Google, volgt Salar Kamangar op die op zijn beurt het bedrijf niet zal verlaten, maar zich zal gaan richten op projecten die nog in een vroeg stadium verkeren. De keuze voor Wojcicki is niet vreemd, want voor... lees meer
Tags: youtube
Gebruikers Sociale Media willen 'Back to the Basics'
Gebruikers van social media lijken hun activiteiten te willen terugschroeven en opnieuw een grotere prioriteit te geven aan de basisfuncties van het platform, zoals... lees meer
Social Media gebruik Facebook
Pew Research heeft onlangs haar jaarlijkse update Social Media 2013 gepubliceerd. In het onderzoek wordt het gedrag van US gebruikers op Facebook, Linkedin, Twitter,... lees meer
Facebook 10 jaar! Op naar de volgende 10?
Wie de film 'The social network' heeft gezien weet precies hoe het er destijds aan toe is gegaan op Harvard University. Vandaag 10 jaar geleden slaagde Mark... lees meer
Nieuw record voor Sina Weibo
Het Chinese nieuwjaar is uitgebreid gevierd gisteren. Volgens de Chinese kalender is het nu 4711: het Jaar van het Paard is aangebroken en dat is niet ongemerkt... lees meer
Do's & Don'ts volgens de Reclamecode Social Media
Gisteren werd de nieuwe Reclamecode Social Media gepresenteerd aan adverteerders en social media marketingbureaus tijdens een voorlichtingsbijeenkomst georganiseerd... lees meer
Instagram ziet aantal gebruikers verdubbelen in 2013
Instagram heeft het aantal gebruikers vorig jaar zien verdubbelen, zo heeft Facebook CFO David Ebersman bekend gemaakt tijdens de call voor het bekend maken van de... lees meer
Wordt 'We Heart It' de volgende Social Media Hit?
Tien jaar Facebook en de eerste scheurtjes verschijnen. Deze week kwamen twee onderzoekers van Princeton met het - toch wel opmerkelijke - bericht dat Facebook tegen... lees meer
Onderzoek: Pinterest en Instagram nog maar weinig zakelijk gebruikt
Facebook, Twitter en Linkedin zijn de meest gebruikte social media-platformen voor de Nederlandse marketeer, dat is zowel zakelijk als privé. Zo blijkt uit een recent... lees meer
Hier brengen Amerikaanse tieners hun tijd online door
Afgelopen vrijdag kwam iStrategy Labs naar buiten met de resultaten van een onderzoekwaarin te lezen was dat Facebook in 3 jaar tijd een kwart van alle Amerikaanse... lees meer
Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines