De visie van BuzzFeed over gesponsorde content

Vorig artikel Volgend artikel
De visie van BuzzFeed over gesponsorde content

Het artikel van BuzzFeed-oprichter Jonah Peretti in de New York Magazine deze week zorgde voor flink wat nadenkwerk. In het artikel ging hij dieper in op zijn succesvolle aanpak van betaalde content. Zo vertelde hij dat redacteuren bij BuzzFeed rechtstreeks samenwerken met specialisten op het gebied van marketing, waardoor content gemaakt kan worden in een speciale omgeving waarbij rekening gehouden wordt met het gesponsorde gedeelte. 

Het grootste gedeelte van het verkeer bij BuzzFeed bij zowel gewone als betaalde artikelen is afkomstig via social sharing, oftewel het delen via sociale netwerken. De meest populaire berichten op de website gaan niet altijd viraal over het internet, maar dit gebeurt meestal bij berichten die opgepikt worden door individuën die de artikelen delen in kleine groepen van ongeveer 9 Facebook-vrienden.

De site heeft ook een 'sociaal ontdekkingsgedeelte' waarbij een strategische manier wordt gekozen om bepaalde content ook goed te laten scoren. Het draait allemaal om de gegevens in het artikel. Betaalde content moet niet overkomen als iets wat daadwerkelijk gepromoot wordt, maar het moet journalistiek zo in orde zijn dat mensen niet doorhebben dat het om betaalde content gaat. 

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies