NS en KPN komen met TV en Internet in de trein

Vorig artikel Volgend artikel
1153763329kpn sluit je aan

Het lijkt alsof de NS langzaam aan het ontwaken is van een veel te lange winterslaap. Het bedrijf wil nu met KPN de komende maanden gezamenlijk verder gaan met de voorbereidingen voor de grootschalige invoering van reisinformatie, tv en draadloos internet voor treinreizigers.

NS wil met deze reisinformatie, tv en draadloos internet treinreizigers nieuwe mogelijkheden bieden om de reistijd naar eigen keuze in te vullen. Dit zou moeten passen in het streven naar continue verbetering van de dienstverlening aan haar klanten, en dat kan volgens iedereen die regelmatig gebruik maakt van de spoorwegen, aanzienlijk beter.

Beide partners willen invoering in een groot deel van de intercitytreinen. Reizigers blijven via op maat gemaakte programma’s op de hoogte van de meest actuele reisinformatie en het laatste nieuws . Ook kunnen zij voor werk of vermaak gebruik maken van draadloos internet via HotSpots.

KPN zal naast het bieden van de internetfaciliteit ook de exploitatie van specifiek op reizigers gerichte tv-programma’s voor zijn rekening nemen. Dit kanaal heeft naar verwachting uiteindelijk een bruto bereik van 240 miljoen reizigers per jaar. Deze samenwerking past bij de ambitie van KPN om zich verder te ontwikkelen van telecombedrijf tot ict- en multimedia-dienstverlener.

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en online-marketeer. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies