Drie belangrijke obstakels voor organisaties die enterprise mobility willen implementeren

Vorig artikel Volgend artikel

Enterprise mobility houdt de gemoederen momenteel meer bezig dan de cloud. Sommige organisaties laten zich overspoelen door het idee daar ‘iets mee te moeten doen’. Ze kiezen voor een uiterst gecompliceerde benadering van mobility en blijven steken in het nemen van beslissingen. Maar is die uitgebreide aanpak wel nodig?

Als het gaat om mobility zijn veel organisaties geneigd uitgebreid na te denken over alle facetten, ins en outs en beren op de weg. Ze willen eerst elk aspect zorgvuldig tegen het licht houden en uitgebreid afwegen. Wat doen we, kiezen we voor native? Gaan we ontwikkelen in HTML5? Ontwikkelen we eerst voor iOS, daarna Android, of andersom? Een betere aanpak is om een aantal selecties te maken en gewoon de eerste app te ontwikkelen.

Gelukkig beginnen steeds meer organisaties te wennen aan apps in hun ecosysteem en ze hebben de ervaring dat het allemaal wel meevalt met die complexiteit. Als er één app over de brug is volgen er meer.

Drie belangrijke obstakels voor organisaties die enterprise mobility willen implementeren

[Afbeelding: © vallepu - Fotolia.com]

Drie obstakels
Er zijn drie belangrijke obstakels voor organisaties die enterprise mobility willen implementeren.

De eerste is de psychologische barrière. Zoals eerder gezegd, denken veel organisaties dat mobility en het ontwikkelen van mobiele apps ontzettend ingewikkeld is. Terwijl dat eigenlijk niet zo is.

Ten tweede: zorg voor de juiste tools. Kies voor een tool die zoveel mogelijk opties biedt. Je moet kunnen beschikken over een multi-platform dat oplossingen biedt voor alle ontwikkelomgevingen en je niet binden aan één, bijvoorbeeld HTML5. Blijf niet te lang wikken en wegen. Veel bedrijven aarzelen en dat weerhoudt ze ervan om snel tot actie over te kunnen gaan.

Ten slotte het klassieke probleem van integratie. Als een mooie en nuttige app is gebouwd, maar het blijkt niet mogelijk een record-systeem naar een mobiel device uit te vaardigen, dan heb je een probleem. Dan kijkt de gebruiker naar een leeg scherm, want alle content staat in Salesforce, SAP of JD Edwards.

Consumerization
Dan hebben we nog het fenomeen 'the consumerization of IT'. Iedereen in de organisatie, van werkvloer tot C-level, verwacht dat de bedrijfs-software de klant centraal stelt. Als de mobiele apps niet 'sexy' zijn, zullen de klanten ze niet gebruiken. Er wordt van ontwikkelaars verwacht dat hun mobiele apps leuk zijn, er goed uitzien, geoliede functionaliteit hebben en snel reageren. Dat verwachten de klanten, die de afgelopen jaren verwend zijn met de meest handige en slimme apps, ook van commerciële organisaties.

Mobile is 'the golden chain of communication' voor medewerkers; bedrijfsprocessen zullen versnellen doordat het reactievermogen van de gebruikers toeneemt – mits ze een goede app aangeboden krijgen.

Snel en in beweging
Enterprise mobility is een behoorlijk opwindend gebied. Het houdt de gemoederen meer bezig dan cloud computing. Mobility is daar inmiddels in hype en buzz ver voorbij gestreefd. Dat heeft vanzelfsprekend een reden. Als je weet wat je doet, is mobility veel gemakkelijker te implementeren dan cloud computing, en er is geen volledige reorganisatie van business modellen voor nodig.

De leveranciers zullen er aan moeten wennen dat de markt snel reageert en in beweging is. Dat is waar Magic op voorbereid is. Mobility is 'hot' en 'cool' tegelijk.

Deze blogpost is geschreven door: John Verwaaijen, Manager Benelux bij Magic Software.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies