Gebruikerservaring blijft het belangrijkste voor WhatsApp

Vorig artikel Volgend artikel
Gebruikerservaring blijft het belangrijkste voor WhatsApp

WhatsApp oprichter Jan Koum, gisteren op het Mobile World Congress aanwezig bij de Keynote over "Mobile Applications: The Future of Voice & Messaging" werd kort geïnterviewd door de aanwezige moderator.

Na een slechte start in 2009 gaat het inmiddels goed met de tool waarmee men 'gratis' (na een eenmalige betaling van 0,79 cent) berichten kan versturen naar vrienden / familie op de verschillende platformen: Android, Blackberry, iOS, Windows Phone en Nokia. Verder maakte de oprichter bekend dat de focus van WhatsApp gericht blijft op mobiel. Er zijn geen plannen om een desktop client te ontwikkelen, en die plannen zullen er ook in de toekomst niet komen.

Gebruikerservaring staat hoog in het vaandel en dat is iets dat nooit zal veranderen. Dat is al vanaf begin zo toen de 2 oprichters zelf de customersupport mailtjes beantwoorden, soms gewoon 500 per dag, dat weet hij nog omdat dat destijds de limiet was van Gmail. Een optimale gebruikerservaring altijd heel belangrijk geweest en dat is een van de redenen dat er geen advertenties zitten in WhatsApp en gelijk ook de reden dat er nooit advertenties in WhatsApp zullen komen. "We choose to know as less as possible about our users and focus on user experience".

Tot slot maakte hij nog een nieuwe mijlpaal bekend, dat ze inmiddels meer dan 2 miljard berichten per dag versturen, dat waren er in november 2011 nog 1 miljard per dag.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies