![Laura Jenny](https://dutchcowboys.skyberatedev.nl/wp-content/uploads/2024/04/laura-100x100.jpg)
Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Snapchat heeft bekendgemaakt welke lenzen het meest populair waren in 2022. Verbazen ze ons? Niet echt: net als dat de Boos-aflevering over The Voice overduidelijk de meest bekeken YouTube-video van 2022 was, is dat natuurlijk de huillens voor Snapchat. We schreven al eerder over deze enorm viral gaande lens. Hij werd uiteindelijk door maar liefst 9,7 miljard mensen bekeken.
Op de tweede plek staat (zie ook de afbeelding boven dit artikel) de Shook Lens. Een lens waarmee je ineens dikke onderkinnen krijgt, gigantische bolle ogen en een soort geshockeerd en tegelijkertijd een beetje cheeky gezicht. Het is onmogelijk om deze lens flatteus te maken: je bent er altijd behoorlijk griezelig mee. Zelfs als je knipoogt, blijven die gekke grote ogen je aanstaren.
De derde lens is iets verrassender, want we hadden gedacht dat de lens waarmee je tong gaat draaien wel in de top drie zou eindigen: de Tongue Twister. Het is echter de Cute Anime Lens die populairder was, waarmee je op een soort kunstzinnige animefiguur lijkt, misschien zelfs een tikkeltje Disney-prins(es). Let wel, het gaat hier om de wereldwijde, meest populaire lenzen.
Snapchat heeft wereldwijd 363 miljoen dagelijks actieve gebruikers: in Nederland zijn dat er 4,5 miljoen. Snapchat heeft een bereik van 90 procent in de leeftijd 13-24 jaar en 70 procent in de leeftijd 18-34 jaar, waarmee je ziet dat het social medium nog steeds vooral voor jongeren is. Dat is bijzonder, want op Facebook en Instagram zien we op den duur steeds meer oudere mensen verschijnen, waardoor de jongeren een beetje afdruipen.
Snapchat zegt daarnaast dat het opvalt hoeveel muziek er wordt gedeeld in Snaps. Hierbij is voor Happy Birthday van Vitamin A favoriet, gevolgd door El Haraka De van Ahmed Helmy en Like Me Better van Lauv. Tot slot zijn ook de hits Yummy van Justin Bieber en Heat Waves van Glass Animals erg populair binnen het social medium.
Ook heeft Snap bijgehouden hoe vaak er wordt gesproken over bepaalde films en tv-programma’s. Qua films zijn Hotel Transylvania, Thor, Minions, Doctor Strange en Hocus Pocus enorm in trek, qua series zijn dat Cobra Kai, Euphoria, Love Island, Stranger Things en House of the Dragon. Kortom: veel verschillende genres en typen films en series.
We blijken vooral vaak op een vliegveld te Snappen. Daarnaast blijken Londen en New York de meest populaire bestemmingen op het social medium. Big Ben en St. Paul’s Cathedral staan bovenaan, gevolgd door het Guggenheim Museum, St. Peters Basilica en de Empire State Building. Ben je nieuwsgierig naar je eigen, persoonlijke jaar op Snapchat? Vanaf volgende week krijgen alle gebruikers die voldoende Snap Memories hebben in 2022 een eigen Year End Story.
Is ze niet aan het tikken, dan reist ze rond in de wondere wereld van entertainment of op een toffe plek in de echte wereld. Mario is de man van haar leven, Belle is haar beste vriendin en haar laptop is nooit ver weg.
Verder lezen over Justin Bieber
Entertainment10.05.2019
Video03.05.2019
Social Media26.12.2013
Social Media04.11.2013
Social Media27.07.2013
Social Media05.06.2013
Social Media13.05.2013
Social Media22.01.2013
Verder lezen over Snapchat
Social Media03.07.2024
Social Media26.06.2024
Social Media20.06.2024
Social Media19.06.2024
Social Media10.06.2024
Social Media24.05.2024
Social Media20.05.2024
Social Media02.05.2024
Verder lezen over Social Network
Social Media24.07.2024
Social Media21.07.2024
Social Media05.07.2024
Social Media03.07.2024
Social Media26.06.2024
Gadgets21.06.2024
Social Media18.06.2024
Social Media17.06.2024