SpinAwards TV: groter publiek bereikt

Vorig artikel Volgend artikel
SpinAwards TV: groter publiek bereikt

Volgende week donderdag is het zover, dan worden de SpinAwards uitgereikt. Begin vorige week stond Pakhuis de Zwijger in het teken van de Inspiration Days, waar genomineerden hun projecten voor jury en publiek konden presenteren. Nieuw dit jaar was SpinAwards TV, met live registratie van de presentaties, maar ook interviews en gesprekken aan tafel met opdrachtgevers, bureaus, genomineerden, juryvoorzitters en bestuur van SpinAwards. De stream leidde tot meer dan 10.000 streamsessies, los van de kijkers van de on-demand versies. Als voorbereiding op de uitreiking, zijn de video's hier na te kijken.

Realisatie van SpinAwards TV was in handen van Ronnie Overgoor (Blue Shots TV) en mogelijk gemaakt door sponsoren Sanoma Digital en Adobe Systems. De livestream werd aangeboden door Ziggo. Volgens zowel de iniatiefnemers als SpinAwards organisatie een groot succes en voor herhaling vatbaar.

De relevantie voor het publiek was extra interessant omdat de video's van de presentaties afgewisseld werden door interviews met bureaus, betrokken partijen en de juryvoorzitters, onder leiding van Ronnie Overgoor. Waar men voorheen echt fysiek naar de Days moest komen om van de presentaties getuige te zijn, kwam dit met SpinAwards TV binnen ieders handbereik.

Stephan Fellinger (SpinAwards) over het resultaat: 'Terugkijkend op de SpinAwards Inspiration Days zijn we zeer enthousiast over de enorme hoeveelheid mensen die hebben meegekeken via SpinAwards TV. Mensen in onze industrie inspireren met het beste werk, is de belangrijkste doelstelling van de Stichting SpinAwards en de combinatie van Event, Livestream, Talkshow en genomineerde Cases On demand is daarbij een perfecte middelenmix voor ons. Dankzij Sanoma Digitaal, Adobe en Ziggo voor de Livestream, hebben we veel meer mensen kunnen enthousiasmeren. Wij zullen deze diensten volgend jaar zeker gaan uitbreiden.'

Ronnie Overgoor (Blue Shots TV): 'Met meer dan 10.000 opgevraagde streams hebben we laten zien dat televisie binnen een professionele doelgroep relevant is geworden en een plek verdient binnen de mix van beschikbare media van vandaag.' Paul van Keeken (Adobe Systems Benelux): 'We zijn bij Adobe ontzettend blij dat we hebben kunnen bijdragen aan het verder ontsluiten van deze content aan breder publiek. Wat mij betreft een must-see inspiratiebron voor professionals die zich met creatie bezig houden. Wat hier langs komt is de creme de la creme van de industrie, die veelal met onze tools de grenzen constant blijven verleggen.' Annette Knijnenberg (Sanoma Digital): Sanoma Digital heeft inmiddels een traditie opgebouwd in video verslaglegging vanaf belangrijke trade events, waarmee we kennis en inspiratie delen met de branche. De cases die tijdens de Inspiration Days getoond worden zijn het waard om ook na de SpinAwards uitreiking te blijven inspireren. Mooi dat we daar op deze manier aan bij hebben kunnen dragen en dat de belangstelling zo groot is.”

De opnames van SpinAwards TV zijn hier na te kijken.

Meer content

Bert Hagendoorn

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies