PICNIC 2007 Green Challenge

1179832965picnic2007

Na het enorme succes van vorig jaar kondigt de Cross Media Week Foundation PICNIC’07 aan. Gisteravond werd onder grote belangstelling het officiële startsein richting dit festival gegeven in het Transformatorhuis op het Amsterdamse Westergasfabriekterrein.

PICNIC is een jaarlijks terugkerend internationaal evenement op het gebied van creativiteit en innovatie, waar professionals uit de media, technologie, entertainment, kunst en wetenschap elkaar ontmoeten en met elkaar van gedachten wisselen over de laatste ontwikkelingen en projecten binnen de industrie. PICNIC ’07 vindt dit jaar plaats van 22 tot en met 29 september 2007 op het Westergasfabriekterrein te Amsterdam.

Gedurende de week is er een veelzijdig programma met talrijke master classes, lezingen, workshops van gerespecteerde sprekers en demonstraties waar bedrijven hun innovatieve producten tonen. Er zal ook een avondprogramma zijn met optredens van kunstenaars, muzikanten en acteurs. Dagelijks zal op de website een ‘talk show’ verschijnen met daarin aandacht voor de hoogtepunten van die dag.

Dit jaar wordt voor het eerst de PICNIC Green Challenge georganiseerd. Bij deze wereldwijde ‘challenge’, in het leven geroepen door de Nationale Postcode Loterij en PICNIC, worden creatieve, ondernemende en innovatieve deelnemers uitgedaagd om een concrete bijdrage te leveren aan het terugdringen van klimaatveranderingen. Het winnende idee dient het broeikaseffect, op een consumentvriendelijke wijze, aantoonbaar te verminderen en draagt bij aan een duurzame levensstijl. De Postcode Loterij stelt € 500.000,- beschikbaar voor de uitvoering van het winnende plan. Bovendien krijgt de winnaar deskundige coaching door vooraanstaande ondernemers en toegang tot potentiële afnemersnetwerken. Alle inzendingen moeten worden onderbouwd met een gedegen businessplan. Ellen Damsma, Managing director van de Postcode Loterij vertelt: “We zijn heel blij met onze samenwerking met PICNIC ’07. We geloven dat onze beide organisaties een unieke match bieden tussen creativiteit, innovatie en het bouwen aan een duurzame samenleving.” De winnaar van de challenge wordt tijdens PICNIC ’07 bekend gemaakt.

Meer info is te vinden op: www.picnicnetwork.org

Reacties (3)

  • hee een persbericht.... ik was erbij, borrelen en de mensen zien was erg leuk. Goed drinken en goede happen.

    De presentaties vielen tegen. Geen show, geen impact. Alleen Monique had effect met goede inhoud en delivery.

    Het Green initiatief met NPL komt over als VPRO die gaat samenwerken met Microsoft.

    Doet me geen zorgen maken over het event zelf. De lijst van sprekers is zeer indrukwekkend alleen nog niet online.

    Di 22 mei 2007, 16:42 [reply]

    • Erik van Erne, stichting Milieunet
    • [website]

    Veel ideeën voor het terugdringen van klimaatveranderingen !

    De Green Challenge, de internationale, creatieve competitie van de Nationale Postcode Loterij en crossmedia-event PICNIC heeft maar liefst 439 uitgewerkte ideeën ontvangen die bijdragen aan het terugdringen van klimaatveranderingen. "Mensen zullen niet ophouden met consumeren. We moeten de consument dus een groen alternatief bieden om klimaatverandering een halt toe te roepen. De Green Challenge geeft een impuls aan de ontwikkeling van die alternatieven. De grote hoeveelheid inzendingen laat zien dat het besef voor verandering en de bereidheid daar wat aan te doen wereldwijd vertegenwoordigd is", aldus juryvoorzitter Sir Richard Branson.
    De 439 inzendingen zijn afkomstig uit landen van de hele wereld, waaronder Nieuw Zeeland, Colombia, Brazilië, Verenigde Staten, Guatemala, Filippijnen, Tanzania, China, Engeland en Nederland. Uit de inzendingen maakt de pre-jury een voorselectie van drie tot vijf genomineerden voor de finale jurering. De finalisten worden na 19 september bekend gemaakt. De genomineerden presenteren hun idee aan de jury tijdens PICNIC op vrijdag 28 september aanstaande in Amsterdam.

    PICNIC is Amsterdam's nieuwe jaarlijkse event dat zich focust op creativiteit, cross media en technologie, in het bijzonder op het gebied van entertainment en communicatie. Het event vindt plaats van 25 t/m 29 september op het terrein van de Westergasfabriek in Amsterdam. Het omvat een conferentie, workshops en evenementen georganiseerd door culturele instanties, industriële maatschappijen en partners uit het bedrijfsleven en het PICNIC at Night avondprogramma dat toegankelijk is voor alle Amsterdammers.

    De pre-jury bestaat uit: de voorzitter Femke Rotteveel (Coöördinator Toewijzingen Nationale Postcode Loterij), Emily Farnworth (Leadership Group Manager The Climate Group), Bruno Giussani (schrijver, ondernemer), Joris Krüüse (Executive Creative Director Media Republic), Jeffrey Prins (Programmamanager Duurzame Ontwikkelingen Stichting DOEN) and Marleen Stikker (Medeoprichter PICNIC).

    Za 8 sep 2007, 11:12 [reply]

  • Op skoeps.nl wordt veel aandacht geschonken aan PICNIC 2007, dus voor filmpjes, sfeerimpressies en meer info: volg benedenstaande links:

    http://www.skoeps.nl/index.php?module=Item&func=show&id=213

    http://www.skoeps.nl/index.php?module=Item&func=show&id=213

    Wo 26 sep 2007, 14:11 [reply]

Reageren

  • HTML niet toegestaan. URL's worden automatisch clickable.
    * E-mail adres wordt niet getoond

Recommend on Google

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines