Onderzoek gebruik iPhone: Mannen willen nieuws, vrouwen gaan voor social media en games

Vorig artikel Volgend artikel
Onderzoek gebruik iPhone: Mannen willen nieuws, vrouwen gaan voor social media en games

Het is aftellen naar de nieuwe iPhone 5 of is het The New iPhone. Morgenavond om deze tijd is dat inmiddels bekend. Het is inmiddels vier jaar geleden dat T-Mobile de eerste iPhone in Nederland introduceerde, hetgeen veel kennis, ervaring en expertise op het gebied van smartphones en mobiel internet heeft opgeleverd.

Met de komst van de nieuwste iPhone heeft T-Mobile via onderzoeksbureau Memo2 een onderzoek laten uitvoeren onder bijna 1.000 iPhone-klanten. Hieruit blijkt onder andere dat ondervraagden door de iPhone meer in contact zijn met familie en vrienden en minder gebruik zijn gaan maken van een pc/laptop (55%), een fotocamera (52%) en minder kranten zijn gaan lezen. Hier wordt nu de iPhone voor gebruikt. Een vijfde van de iPhone bezitters geeft zelfs aan minder tv te kijken.

Uit het onderzoek blijkt verder dat 15% van de ondervraagden meer dan 4 uur per dag aan de iPhone besteedt. Een kwart besteedt 2 tot 4 uur per dag. Mobiel internet wordt verreweg het meest gebruikt (86%) en is een functie die men niet meer kan missen (84%). Waar in 2009 een kwart van de iPhone klanten meer dan 15x per dag gebruik maakte van mobiele internet, is dat nu al bijna 40%. Naast de standaardfuncties (internetten, bellen, sms'en) zijn fotograferen (57%), bijhouden sociale netwerken (56%) en iMessaging (46%) favoriet. Een op de drie iPhone bezitters zou niet meer zonder GPS navigatie kunnen.

Gebruikers zijn ook bijzonder merkentrouw: bijna allemaal (95%) geven ze aan opnieuw voor een iPhone te kiezen. Opvallend is dat ruim de helft vindt dat zij door de iPhone meer dan voorheen contact heeft met familie en vrienden. Dankzij de mogelijkheden van de iPhone, maken ze echter minder gebruik van hun pc/laptop (55%) en fotocamera (52%). Een vijfde geeft zelfs aan minder televisie te kijken.

Opvallend is dat vrouwen veel vaker dan mannen gebruik maken van sociale apps (73%) en games (57%). Mannen zijn meer fan van informatieve apps zoals nieuws (75%), weer en verkeer (70%), navigatie (47%) en financiële apps (46%). Bijna de helft van de mannen vindt dat het combineren van werk en privé makkelijker is geworden door de iPhone.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies