Minder tijd doorgebracht op Google+ in januari 2012

Vorig artikel Volgend artikel
Minder tijd doorgebracht op Google+ in januari 2012

Amerikaanse gebruikers van Google+ spendeerden in januari 2012 slechts 3,3 minuten op de site, terwijl dat in december 2011 nog 4,8 minuten was.

Een daling lijkt ingezet, in november 2011 werd namelijk nog 5,1 minuten gespendeerd op Google+. Dat blijkt uit cijfers van ComScore. Op Facebook werd ondertussen in januari 7,5 uur doorgebracht, een stijging ten opzichte van december met een half uur.

Bijzondere cijfers aangezien Google heeft aangekondigd om bezoekers 'langer op de site te willen houden'. Het aantal leden is wel toegenomen. De teller staat nu op 90 miljoen, het dubbele ten opzichte van oktober. Als je dat afzet tegen de 845 miljoen Facebook accounts, heeft Google nog een lange weg te gaan om het nummer 1 sociale netwerk te worden.

Waar Google+ wel lijkt te winnen is de wereld van advertising. Een wereld die momenteel geleid wordt door Facebook. Over één jaar wil Google 19,8% van de advertising markt in handen hebben, met een omzet van $ 3,68 miljard, aldus voorspellingen van EMarketer Inc. Facebook zou dan naar schatting 17,7% in handen hebben, met een omzet van $ 3,29 miljard.

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies